יום רביעי, 16 באוקטובר 2019, י"ז תשרי ה' תש"פ
לפרסום חייגו: 054-430-0186

איכות חיים וסביבה - תחבורה במבשרת ציון

סוגיית התחבורה הציבורית לא יורדת מסדר היום (וטוב שכך)

שיתוף הציבור בתכנון מסלולי התחבורה הציבורית והסדריה הוא ראוי ונכון. הציבור חייב ליטול חלק בהחלטות הנוגעות לאיכות חייו, וטוב שהגורמים המעורבים בעניין מבינים את חשיבותו, למרות שלא תמיד רואים הצדדים את הדברים עין בעין (בתמונה משמאל - אורלי בן יונה).

פורסם בתאריך:



מאת אורלי בן יונה *

סיכום דיון כפי שרשמה אורלי בן יונה והעבירה ב-2.7.08, יום לאחר שהתקיים אצל מזכיר המועצה והממונה על התחבורה הציבורית דוד שרביט

משתתפים:
חבר המועצה יורם שמעון
המתכננים: דוד קנטרוביץ', חני כהן, בקה גלסקי
ראש תחום הסברה הרכבת הקלה: אמנון אליאן
נציגי אגד: חגי יציב (מנהל קווי מבשרת), אסי אברהם (מנהל הנדסת תנועה)
נציגות מועצת הנוער הישובית: רוני עזר, שחר חייט ואופיר כץ
חברי ועד הפעולה: נרדית מנחם, שמעון איפרגן, עידית בר נחום, אליהו הדר, שלמה הר-פז, אביבית קדרון, שלי להמן, אורלי בן יונה.


נציגות מועצת הנוער היישובית. מעניין איפה הבנים כולם ...

נוסעי מבשרת משלמים בימים אלה מחיר כבד על תנאי המתנה והסעה גרועים ומזלזלים, שבשבוע שעבר הוכבדו והורעו עוד יותר, בשל פרוייקט הרכבת הקלה וסגירת רחוב יפו לתח"צ מהפריפריה (כמדיניות מכוונת של משרד התחבורה, המפקירה את נוסעי הפריפריה למען הסעת המונים בפרוייקט הרכבת הקלה בירושלים).

ללא שום קשר, ובתנאים המזלזלים וההזנחה להם זוכים תושבי מבשרת מזה שנים רבות, מתנהל מאבק הנוסעים מזה שנתיים, בדרישה משר התחבורה לתת מענה לצורכי תושבי מבשרת ציון, לשיפור מידי של תנאי ההמתנה וההסעה בתוך מבשרת, לירושלים ובתחבורה בינעירונית מתחנת מחלף הראל. 
המאבק הוביל לדיון ציבורי שהחל בינואר 2008, בתכנון מחודש של קווי מבשרת.

גם ללא ההרעה וההכבדה שהחלה ב- 22.6.08, בתנאי השרות הציבורי בשל אי כניסת אוטובוסים מהפריפריה לרחוב יפו, עובר הנוסע במבשרת ציון מסע תלאות בתחבורה הציבורית, לכל היעדים.

ועד הפעולה דורש מראש המועצה לפעול מידית לביצוע שתי ההחלטות שהתקבלו בישיבת המועצה, ערב הפעלת השינויים, ב- 19.6.08.  

בדיון שהתקיים אתמול (1.7.08) הוצגה התוכנית לאחר שינויים:


אמנון אליאן (משמאל) ודוד קנטרוביץ' מציגים. מימין - יורם שמעון


א. בתוכנית לא הוצגו תדירויות האוטובוסים בכל מסלול ומסלול, ולא ניתן היה לבחון אם היא עונה על הצרכים של תושבי הישוב. 

ב. אגד ומשרד התחבורה יציגו תוך כשבוע את תדירויות הקווים.



חגי יציב (מנהל קווי מבשרת ב"אגד") מביא את הבשורה (?)


ג. במקביל, תפורסם המצגת באתרי האינטרנט המקומיים בפני הציבור להערותיו (הוראות להפעלת המצגת בסוף סיכום זה).

ד. מסלולים ותדירויות קשורים זה בזה ואי אפשר להתייחס לתוכנית ללא שני הנתונים הללו.

ה. לעידוד שימוש בתחבורה ציבורית (לנוסעים פוטנציאליים), יש להפעיל את השרות ברף גבוה, הן בתדירויות והן באיכות השירות (מעברים מדויקים וכו').  

ו. לאחר קבלת הערות הציבור, יעשו השינויים הנדרשים בתוכנית, והיא תתוקן לפי צורכי הנוסעים.

ז. מזכיר המועצה יביא את השינויים לאישור מליאת המועצה.

ח. כפועל יוצא ממחדלי 22.6.08 :
- ההתארגנות הפתאומית של אגד, משרד התחבורה והמועצה לקתה בחסר, כי לא נעשתה כל עבודה לשיפור פיסי של התחנות בכניסה לעיר (תחנות מקורות, ספסלי ישיבה, מידע ע"ג התחנות).
- עקב ריבוי התחנות והצפיפות, לא מסוגל האוטובוס לעמוד ברוב המקרים בסמוך לתחנה, מה שמהווה סכנה ממשית לנוסעים.
- לא נעשתה כל חשיבה של אלטרנטיבות, להגיע ככל האפשר לקרבת מרכז העיר, לדוגמה : ניתן להכניס אוטובוסים דרך רח' בצלאל, ולהורידם בסמוך לפינת מסילת ישרים-בצלאל.
- לא נעשו אפשרויות להגיע למסלולים נוספים, כמו להר הצופים, לתלפיות וכולי.

ט. נדרש שיפור מידי בתנאי ההמתנה וההסעה בתחבורה הציבורית הבינעירונית, וטיפול יסודי מבחינה פיסית ובטיחותית הלקויה של תחנת הראל. 

י. ועד הפעולה רואה בחיוב חשיבה נוספת של הכנסת מפעיל נוסף למבשרת כדי לייעל את מערך התחבורה במבשרת, מתוך גישה תחרותית ובהתאמה לצורכי התושבים.  

ועד הפעולה רואה את כל הסעיפים כמכלול אחד.

* אורלי בן יונה היא פעילה מרכזית בוועד הפעולה לשיפור השרות בתחבורה הציבורית

לתשומת לב : העלאת המצגת אורכת לא יותר מדקותיים. נא לחצו כאן והתאזרו בסבלנות.

 

 

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: