יום שלישי, 20 באוגוסט 2019, י"ט אב ה' תשע"ט
לפרסום חייגו: 054-430-0186

איכות חיים וסביבה - תחבורה במבשרת ציון

התחבורה הציבורית במבשרת על שולחן ועדת הכלכלה של הכנסת

ועדת הכלכלה של הכנסת נענתה לבקשת מבשרת ציון, ולמרות פגרת הכנסת, קיימה דיון ממושך היום (6.8.08) בתלונות תושבי היישוב לגבי רמת השרות בתחבורה הציבורית. בדיון נכחו חברי הכנסת גלעד ארדן (יו"ר הוועדה), דוד טל, ישראל חסון (חברי הוועדה) ורן כהן.

פורסם בתאריך:



מאת יוסי קמחי

כמו כן השתתפו אנשי משרד התחבורה (אלכס לנגר ודרור גנון), אנשי "אגד" (ניר לנדאו ונחום יעקב), כרמי צדקיהו, יו"ר איגוד המוניות בירושלים, יחיאל טובור, ממונה תחנות ארצי מטעם רכבת ישראל, נציגי מועצת מבשרת (אריה שמם, ראש המועצה, דוד שרביט, מזכיר המועצה, חבר המועצה יורם שמעון), ותושבי מבשרת אליהו חסון (לשעבר מנכ"ל משרד התחבורה), אורן טוקטלי, נרדית מנחם, אורלי בן יונה, ד"ר מרינה פרלמן, שמעון איפרגן וזהבית אורלב.

הדיון, שהתקיים ביוזמת חבר המועצה יורם שמעון, ארך זמן ממושך, ויו"ר הוועדה האזין בסבלנות לכל התושבים שבקשו להשמיע את דברם.

עלו כל הטענות המוכרות על תדירות בלתי מספקת של אוטובוסים, שכונות שאינן מקבלות שרות, העדר קשר בין השכונות השונות, משך נסיעה ארוך, תנאי המתנה ירודים, העדר מידע לנוסע (יעדי נסיעה, לוחות זמנים וכו'), נסיעה בעמידה, הקשיים החדשים בגין הצורך להחליף אוטובוסים בבנייני האומה, תוספת התשלום בגין כרטיס המשך ועוד כהנה וכהנה.

ח"כ ארדן איפשר לנציגי הגופים שהשתתפו בדון להתייחס לתלונות.
לטענת נציגי משרד התחבורה ו"אגד" עובדה תכנית חדשה למסלולי התחבורה הציבורית במבשרת, כולל קו חדש שישרת את השכונות הצפוניות ביישוב (ובמיוחד יביא רווחה למתגוררים ברכס חלילים), וכי התכנית החדשה מהווה שיפור אמיתי בהשוואה למצב הקיים.

לדבריהם, התכנית המשופרת נערכה בהתייעצות עם מועצת מבשרת ותושביה ובהתאם לאיפיונים שהגישו האחרונים, וכי מבחינתם ניתן להפעילה כבר בשבוע האחרון של אוגוסט לפני פתיחת שנת הלימודים. 

מה שנחוץ הוא לקבל את אישורם של מועצת מבשרת ותושביה להפעלתה.

חרף ההשגות שיש עדיין לתושבים (בהן תדירויות האוטובוסים, התאמת זמני הנסיעות הפנימיות לנוחיות תלמידי בתי הספר, ופתרון בעיית התחבורה לתושבי שכונה י"א), המליץ ח"כ ארדן להפעיל את התכנית המשופרת לאלתר, והבטיח שוועדת הכלכלה תשאר במעקב לאחר הפעלתה לצורך בחינת תוצאותיה, והגדרת מקצה שיפורים במידת הצורך.
 
יו"ר הוועדה סיכם את הדיון בהחלטות הבאות:
1. הפעלת קווים ישירים ממבשרת מערבה מותנית בהפעלת המסוף המתוכנן (במגרש העפר שבין קניון הראל למחלף הראל).
2. לא יאוחר מ-15.9.08 יוגדל מספר הנסיעות היומיות של האוטובוסים בין מבשרת לירושלים בשני הכיוונים מ-203 (כיום) ל-228. אין הדבר מהווה סוף פסוק.
3. יופעלו קווי תחבורה ציבורית לטובת השכונות המנותקות (רכס חלילים ושכונה י"א).
4. הוועדה קוראת למשרדי הממשלה (תחבורה ואוצר) לשקול שוב את העמסת ההתייקרויות בתעריפי הנסיעה בגין הסדרי התחבורה החדשים לירושלים על הנוסעים. לדעת הוועדה היה צריך לתמחר עלויות אלו במסגרת ההתקשרות עם זכיין הרכבת הקלה, ולהטילן עליו.

ח"כ ארדן דחה את בקשתו של חבר המועצה יורם שמעון לכלול בהחלטות הוועדה את נושא התחרות (הכנסת מפעיל נוסף), שכן הדבר מתנגש עם החקיקה הקיימת.

 

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: