יום שלישי, 25 ביוני 2019, כ"ב סיון ה' תשע"ט
לפרסום חייגו: 054-430-0186

דת ומסורת במבשרת ציון

בשר וחלב

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

הרב אליהו חיים פנחסי

שעות ההמתנה בין בשר לחלב מונים מזמן סיום אכילת הבשר ממש, ואין צריך להחמיר ולמנות מסיום הסעודה. יש אומרים, מלבד המתנה של שש שעות מאכילת הבשר, צריך לסלק את השולחן שאכל עליו את הבשר ולברך ברכת המזון.
כאשר יש לאדם ספק אם עברו שש שעות שלמות מסוף זמן אכילת הבשר ואין לו איך לברר, יש מקילים לאכול חלבי. ויש מחמירים עד שיצא הספק מליבו. והמקל לא הפסיד.
אכל מאכל שהוא ספק בשרי ואינו יכול לברר אם הוא בשרי או לא, אסור לאכול חלבי מיד לאחריו.
אפילו לאחר ששהה שש שעות מאכילת הבשר, אם מצא בשר בין השיניים צריך להסירו. ומכל מקום דווקא כשיודע שיש בשר בשיניים צריך להסירו, אבל בסתם אינו צריך לחשוש ולבדוק. ולכן אדם שמסתפק אם נשאר לו בשר בין השניים בזמן ההמתנה, אין צריך לחצוץ שיניו.
יצאה לו רצועת בשר מבין השיניים ופלט אותה החוצה, די בהדחת פיו. ואף אם בלע את הבשר שמצא בין השיניים והוא בתוך שש שעות, נהגו העולם להקל שלא למנות שוב.
הלועס בשר לתינוק אף שאינו בולע ממנה, צריך להמתין שש שעות. ולבני אשכנז נראה שהמקל על ידי ניקוי השיניים היטב, יש לו על מה שיסמוך.
טעם מעט בשר בלשונו ללא לעיסה ופלט ולא בלע כלום, אין צריך להמתין כלל. אולם יקנח פיו מן הטעימה קודם שתיית החלב.
אדם שמבשל ורוצה לטעום בלשונו את המרק כדי לדעת אם יש מספיק תבלין וכדומה, ולא טועם מהבשר עצמו שהתבשל בו, אינו צריך המתנה אלא קינוח והדחה.
אדם שנמצא תוך שש שעות לאכילת בשר, מותר לטעום עבור תינוק חלב בלשונו להרגיש מידת החום וכדומה.

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: