יום שבת, 19 באוקטובר 2019, כ' תשרי ה' תש"פ
לפרסום חייגו: 054-430-0186

חדשות במבשרת ציון

רשות ברשת: יש עוד מה לשפר

השבוע פורסם דירוג איכות השירות הדיגיטלי ברשויות המקומיות * איזה ציון קיבלה מבשרת?

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

משה שפיבק

עורך 'זמן מבשרת'

moshe_spievak@walla.co.il

השבוע פרסמה חברת Deloitte את מדד דיגילוקאלי. מדובר במדד האובייקטיבי המקיף והמתקדם ביותר בישראל הבוחן את היצע השירותים הדיגיטליים לתושב ולעסק ברשויות מקומיות בישראל. בשנת 2017 המדד פותח לראשונה ועורר עניין רב בקרב מקבלי ההחלטות והציבור בישראל, וסייע למספר רב של רשויות מקומיות בישראל לשפר את השירות הדיגיטלי לתושב ולעסק באופן משמעותי. בהמשך, בשנת 2018, המדד הורחב ועודכן והוא מספק תמונת מראה השוואתית הכוללת למעלה מ-10,000 נתונים שנאספו על 255 הרשויות המקומיות בישראל. כיום נחלק המדד לארבע קטגוריות: שירות לתושב, שירות לעסק, נגישות ושירותי תכנון והנדסה.

איסוף הנתונים במסגרת המדד התבסס בעיקרו על בחינת השירותים הדיגיטליים המוצעים באתרי האינטרנט, וכן ברשתות החברתיות, של כלל הרשויות המקומיות בישראל. המדד פותח ועודכן בסיוע של סטודנטים ממסלול המצטיינים של בית הספר לממשל מהמרכז הבינתחומי והמרכז האקדמי שלם. המדד מעודכן מדי שנה.

מבשרת ציון דורגה במקום ה-97 (מתוך 255 כאמור), כלומר ממוקמת באמצע הרבעון השני עם ציון סופי של 42 שהוא מעל הממוצע הארצי, העומד על 37. גם בשירות לתושב ניצבת מבשרת ציון מעל לממוצע הארצי (55 לעומת 44) ומצב דומה גם בנגישות אתר הרשות (68 לעומת 61). בתחום שירותי תכנון ובנייה קיבלה מבשרת ציון דומה לממוצע הארצי ורק בשירותים לעסק קיבלה ציון 8, שהוא נמוך מן הממוצע הארצי, העומד על 16.

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: