יום רביעי, 13 בנובמבר 2019, ט"ו חשון ה' תש"פ
לפרסום חייגו: 054-430-0186

חדשות במבשרת ציון

תערוכה חוצת גבולות

על תערוכה בה יציג צלם המקומי, אלון בסקינד, מיצירותיו * בתערוכה יוצגו יצירות מאת חבריו של בסקינד וכן של סטודנטים מגרמניה

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

משה שפיבק

עורך 'זמן מבשרת'

moshe_spievak@walla.co.il

ביום חמישי הקרוב (7.11, 20:00-22:00), יציג הצלם המקומי אלון בסקינד יחד עם חבריו הגר השילוני, אבי שיאון, עדי לם, דניאלה אבוהב, שקד לוי, אפרים ווסה, עודד דוראני, דקל סרי, עמרי חת, סנדרה ברון, שרה גילה לופה ועוד 11 סטודנטים משטוטגרט שבגרמניה, אחרי שיתוף פעולה שהחל בשנת הלימודים בשנה שעברה. התערוכה תתקיים בגלריית 'מנשר' לאומנות.

בהתחלה התערוכה הייתה אמורה להיות בעקבות הספר הפילוסופי "to have and to be". המשלחות נפגשו לראשונה בחודש מאי האחרון בשטוטגרט, שם נעשתה היכרות בין הקבוצות, סיורי גלריות, ונסיעה דרומה לעיירת נופש ליד האלפים השוויצרים בבאודן סי, שם עברו סדנה של שלושה ימים בה הציגו את העבודות שיוצגו בתערוכה.

אלון בסקינד מספר: "ביולי האחרון ,חזרנו למכללת 'מנשר' להחליט על הדימויים הסופיים עבור הקטלוג והתערוכה. חלקנו נשארנו אם אותן העבודות, וחלקנו, ואני ביניהם, יצרנו דברים חדשים. בעקבות ההצלחה של תערוכת הגמר שלי 'מוצב הבושם 36' יצרתי שני דימויים חדשים המתאימים להווי שאותו אנחנו רוצים לתאר. בגלל שזו תערוכה שתוצג אחר כך בשטוטגרט, אנחנו הישראלים עשינו מעין מילון לגרמנים שמספר על ההווי הישראלי והגרמנים מתארים לנו את ההווי הגרמני".

על האלמנטים המופעיים בתצלום המוצג בתערוכה (ובכתבה זו), מרחיב בסקינד: "המפה התלויה על הקיר היא מפה של שטח אש לתרגול. היא משמשת כאן כקישוט, כשעליה מודבקת תמונה של כביש המערכת המגן על היישוב. את תכנון הפעולה מבצע קומנדר אלון על המפה הפרושה על השולחן. רשת ההסוואה מסמלת את הלחץ והפחד שמא תיפתח פתאום מלחמה וביתו של קומנדר אלון לא יהיה מוגן -  לא שרשת הסוואה מסוגלת לעשות משהו. התריס האופייני לישראל מעיד שלפנינו בית ישראלי רגיל, לא באמת מוצב. הגריל מצידו השני של קומנדר אלון (שכאן הוא בדרגת סמל ראשון) מעיד על כך שלמרות החשש מהפגזה פתאומית - קומנדר אלון אינו מסוגל לוותר על אהבתו לבשר, כוסית משקה חריף ואוויר צח; ולכן העביר את החמ"ל מהמרתף לחצר האחורית של הבית".

פרופ' ריקרדה רוגן, מנהלת המחלקה לצילום בשטוטגרט: "בהקשר התרבותי שלנו, האמפתיה הפונקציונלית של הקבוצה הגרמנית מוכרת לנו. נושאי השיחה שלנו הם העבודה העוסקת בהגות ובניתוח של שפת הדימויים האישית, התפתחות קו מחשבה מתוך ההיגיון הפנימי של החומר, תשומת הלב הרבה לצורה הפיזית המדויקת וההשלכות שלה על המקום. בעיניהם של הקבוצה הישראלית אני רואה את הפליאה על כך שהחיים הם עניין אישי והאמנות היא בעצם עניין שאינו כולל שיתוף של האחר".

עודד ידעיה, מנהל מכללת 'מנשר' לאומנות: "במפגש עם הסטודנטים משטוטגרט, בגדול נראה היה לנו שעבדו ללא 'הנושא', שהעבודות שלהם מאוד פורמליסטיות, מופשטות, שהם מתרכזים במהלכים פנימיים בצילום העכשווי יותר מאשר במאבקים של שייכות וניכוס. ומצד שני נדמה היה שגם הגרמנים, מצידם, לא הבינו את האקספרסיביות הגלויה שלנו, את העיסוק האינטנסיבי ביחוד האישי המתבטא בחפצים, מקומות, אנשים. אני סקרן לקראת המפגש החוזר לקראת הקטלוג והתערוכה. אנחנו מודים למכון גתה על ההזדמנות להכיר פערים".

גלריית מנשר לאמנות, רח' דוד חכמי 18, תל אביב.

 

 

 

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: