יום שישי, 15 בדצמבר 2017, כ"ז כסלו ה' תשע"ח
לפרסום חייגו: 054-430-0186

חדשות במבשרת ציון

מחאה עצומה

"מחזירים את פסי ההאטה ומעברי החצייה לשדרות הראל", כך הוכתרה העצומה בנושא שעלתה השבוע לרשת | בעצומה, שאותה יזמו כמה מתושבי מבשרת, נכתב כי הצעד פוגע ומסכן נהגים, נוסעים והולכי רגל כאחד | סאגת השדרות, פרק ג'

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

נטע צלמרו כהן

כחודש לאחר שהוסרו פסי ההאטה ומעברי החצייה משדרות 'הראל', וכשלושה שבועות לאחר שבאופן כמעט מקרי אירעו באזור שתי תאונות דרכים באותו שבוע, עלתה לרשת עצומה להשבתם למיקומם המקורי. את העצומה, שנועדה כידוע להחתמת תושבים, יזמו כמה מתושבי מבשרת ציון, ונכון למועד סגירת גיליון זה חתמו על העצומה 141 תושבים מתוך אלף שנדרשו, שהם 14 אחוז מהסך הכללי. 
"אנו קוראים למועצה המקומית מבשרת ציון להשיב את מעבר החצייה ופסי ההאטה שבוטלו בשדרות 'הראל' ", כך כתבו יוזמי העצומה, ובהמשך פירטו את טענותיהם. 
בין היתר, מסבירים יוזמי העצומה כי מעבר החצייה משמש את תושבי השכונות שמסביב – 'נוף הרים', שכונה ב', מרכז הקליטה ושכונה א', וכן את כלל המשתמשים בשדרות 'הראל' – הלוא הן השדרות הראשיות של מבשרת ציון – המבקשים לעבור מצד לצד.
"פסי ההאטה ומעברי החצייה נתנו עדיפות להולכי הרגל, והאטו את מהירות הנסיעה בשדרות", נכתב בעצומה. "בלעדיהם המהירות ואופן הנהיגה של חלק מהנהגים מביא לסיכון משתמשי הדרך כולם". 
עוד הסבירו התושבים היוזמים כי בעקבות ביטול מעבר החצייה, תושבים המעוניינים לעבור לצידן השני של שדרות 'הראל', נדרשים לצעוד עוד כ-450 מטרים, כאשר על-פי ההנחיות המקצועיות לתכנון רחובות בערים, אמור להיות טווח של  200-100 מטרים בין מעברי חצייה.
המוחים אף מציינים כי בעשור האחרון, מאז קיומם של מעברי החצייה ופסי ההאטה, לא היו נפגעים בתאונות דרכים במעבר, זאת בניגוד לשתי התאונות שאירעו לאחרונה במקום. עוד עולה מן העצומה, כי ביטול המעבר אינו פוגע בציבור המבקש להשתמש בתחנות התחבורה הציבורית הסמוכות.
"מבשרת ציון יכולה ללמוד מניסיונן של ערים ברחבי העולם, שמעודדות את הולכי הרגל ומתחילות לדאוג לרווחתם", סיכמו כותבי העצומה.  
חבר המועצה אבי חיים, המחזיק בתיק התחבורה, הצהיר לאחרונה כי אין קשר בין התאונות שאירעו לבין ביטול פסי האטה ומעברי החצייה. השבוע הוא התייחס לעצומה המדוברת ואמר: "קיימנו דיון מסודר של ועדת התחבורה ועדכנו את תושבי השכונות הסמוכות בכל הנעשה, ובממצאי כל הבדיקות שקיימנו במקום. בשלב זה הוחלט שביטול הפסים זה הדבר הנכון לעשות. כידוע, המהירות המותרת במקום היא 50 קמ"ש בלבד וכדי להגביר את תחושת הבטיחות ביקשנו להתקין שלטי מהירות חשמליים, שיראו לנהגים את מהירות הנסיעה שלהם, וימנעו האצה".

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה:
2
קישור לעצומה
יהונתן הימן | 23:57   08.11.17
1
תיקון קטן
יהונתן הימן | 23:56   08.11.17