יום רביעי, 20 בנובמבר 2019, כ"ב חשון ה' תש"פ
לפרסום חייגו: 054-430-0186

זמן עיצוב במבשרת ציון

עובדים מהבית

היתרונות של עבודה מהבית הם רבים וכך גם הפיתויים להתמסר למשימות הבית הקורצות לנו | טיפים למשרד ביתי נוח ויעיל

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

ורד מור

עוסקת בתכנון וליווי שיפוצים, עיצוב פנים, ארגון והלבשת הבית ומתמחה בתכנון ועיצוב דירות לגיל השלישי. ניתן להתייעץ אתה בטל' 054-3300515 או 02-5343590

יותר ויותר אנשים בוחרים לעבוד מהבית. למה לשכור משרד כשאפשר להקצות לכך חדר בבית? מי שעושה זאת נמצא למעשה בחדר העבודה שלו רוב שעות היום, ולכן צריך לדאוג שהחלל הזה יהיה מסודר נכון גם פונקציונלית וגם מבחינה אנרגטית. 
היתרונות של עבודה מהבית הם רבים וכך גם הפיתויים להתמסר למשימות הבית הקורצות לנו. אם תמקמו את פינת העבודה באופן שבו יש לכם נקודת מבט ישירה על הכביסה שעוד לא סיימתם, הסיכוי שתצליחו להתמקד בעבודה קטן ביותר. לכן, מומלץ לבחור בחלל שקט ואינטימי ככל הניתן ואם אין כזה, צרו את ההפרדה בין החיים האישיים והמשפחתיים באמצעות קיר, חוצץ או רהיט משמעותי תוחם. 
פינת עבודה ביתית לעיתים נמצאת במרכז הבית וחשופה לכל. לכן, מומלץ ואף הכרחי לשלב שידות וארונות אחסון, בהם 'מעלימים' את הבלגן והציוד בסיום העבודה. כדי לשוות לפינת העבודה מראה קליל שישתלב עם החמימות של הבית, ויהפוך את המראה ממשרדי לקליל ונעים. ניתן לשלב אלמנטים דקורטיביים ואקססוריז עיצוביים בחלקים הפתוחים.
אוורור ואור הם תנאים בסיסיים שמאפשרים לנו לשהות בכל חלל למשך זמן, בטח במשרד שדורש שהות ממושכת. במידה ותמקמו שולחן עבודה עם מחשב כאשר החלון מלפניכם, אור החלון יכול ליצור סנוור שיפריע למהלך העבודה, וגם להוות הסחת דעת לעולם שבחוץ.
חשוב לוודא שהחלל הנבחר הוא מאוורר ומואר. מקמו את שולחן העבודה כשהחלון מאחוריו או בצדו. תוכלו להיעזר גם בווילונות הצללה ובמנורות, כך שתיווצר תאורה שתנעים את שהותכם בחדר. 
חדר המשרד הביתי הוא בדרך כלל החדר הקטן ביותר בבית. לכן, מומלץ לנצל בו כל פינה.
לעיתים, עדיף שולחן כתיבה בצורת ר' או שולחן הכולל יחידות אחסון מובנות. בפינת העבודה ישנם הרבה פריטים שיכולים לשמש אותנו למספר פונקציות בו זמנית: למשל לוח המודעות הוא אלמנט דקורטיבי עליו אפשר לתלות תמונות ומנגד הוא יכול לשמש כלוח תזכורות. מומלץ לבחור יחידת מגירות על גלגלים, שהיא נוחה וניתנת להזזה במידת הצורך.
עבודה במשרד הביתי דורשת ישיבה ממושכת, אשר יוצרת לעיתים בעיות גב ולחץ על עצמות הירכיים. לכיסא המשרדי השפעה רבה על מידת הנוחות ותנוחת ישיבה נכונה. 
רצוי שמושב הכיסא יהיה מעוגל בקצותיו למניעת לחץ על הירך, חשוב שיהיה מנגנון לשינוי גובה המושב כדי שאפשר יהיה להתאים בין גובה הכיסא לגובה השולחן. בנוסף, חשוב שמנגנון הכוונון יהיה פשוט וקל לתפעול. יש להקפיד על משענת גב גמישה, עם אפשרות להטיית זווית המשענת לאחור כאמצעי להפחתת הלחץ מהמותניים, כאשר הזווית המומלצת הינה כ-100 מעלות בין המושב למשענת.
 אחד הדברים שהכי מאפיינים משרדים הוא ניירת - קלסרים, קבלות, חשבוניות, מכתבים ממס הכנסה, ומה לא. אלה יוצרים בלגן בעיניים שמקשה על הריכוז בעבודה. 
זכרו, חדר העבודה שלכם הוא לא מחסן. מומלץ לעבור על הניירת ולמיין אותה ולזרוק את מה שלא צריך. מה שאינו בשימוש - החל מפתקי פוסט איט ולוחות שנה שעבר זמנם, ועד דברים שתקעתם לצד הארון - זרקו לסל וחסל.
אחת הטעויות הנפוצות היא לצבור ערימה לתיוק, שמייאשת עוד לפני שניגשים אליה. הפתרון הקל יותר הוא לפתוח קלסר רלוונטי עם חוצצים עבור כל תקופה, או כל נושא, כך שכאשר מגיע משהו לתיוק מכניסים אותו ישר לחוצץ הנכון ונגמר הסיפור. בנוסף, הירשמו לקבלת חשבוניות דיגיטליות ממי שאפשר. זה יחסוך לכם ניירת באופן משמעותי.

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: