יום שני, 17 ביוני 2019, י"ד סיון ה' תשע"ט
לפרסום חייגו: 054-430-0186

זמן אקדמיה במבשרת ציון

עשר הטעויות שאתם עושים בדרך לפסיכומטרי

שיפור מיומנויות הלמידה יתרום לא רק לציון הפסיכומטרי שלכם, אלא גם ליכולת שלכם להיות סטודנטים מצוינים באקדמיה * וזה רק טיפ אחד * הרשימה המלאה: לפניכם

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

האקדמיה לפסיכומטרי

האקדמיה לפסיכומטרי היא בי"ס לבחינה הפסיכומטרית ולפיתוח מיומנויות למידה אקדמיות. אתם מוזמנים לאבחון פסיכומטרי מלא, ללא עלות וללא התחייבות! ליצירת קשר: טלפון: 077-4008003

www.academetry.co.il

1. חושבים שחסר זמן בבחינה – בבחינה יש עודף זמן. אם אתם לא מספיקים - הבעיה היא כנראה הבנה ולא זמן. המטרה היא לא ללמוד לפתור מהר יותר, אלא חכם יותר! קורסי פסיכומטרי רבים מקדישים המון זמן בלימוד טריקים לפתרון שאלות, זאת במקום לחזק את מיומנויות הלמידה ואת יכולת ההבנה. מטרת הבחינה הפסיכומטרית היא הערכת סיכויי ההצלחה שלכם בשנה א' בלימודים האקדמיים והיא עושה זאת היטב. מכאן, שיפור מיומנויות הלמידה יתרום לא רק לציון הפסיכומטרי שלכם, אלא גם ליכולת שלכם להיות סטודנטים מצוינים באקדמיה.

2. לא מתחקרים בצורה מעמיקה –  מותר לטעות בהכל – אבל רק פעם אחת! כל טעות צריכה להיות מלווה בתחקור מעמיק, שיוביל להבנת מקורה של הטעות. הסיבות לטעויות מגוונות, ויכולות להיות קשורות לחוסר ידע או מיומנויות ולפעמים גם להיבטים פסיכולוגיים, שגם אליהם צריך להתייחס. מכל תחקור יש להסיק מסקנות אופרטיביות שיעזרו לכם להימנע מטעות חוזרת. על המסקנות האופרטיביות להיות מדידות ובעלות יישום. כדאי לבצע את התחקור בסמוך לטעות ויש להקדיש זמן לשינון תחקורים קודמים באופן קבוע.

3. עושים את אותו הדבר שוב ושוב ומצפים לתוצאה שונה – איינשטיין אמר שזו בדיוק ההגדרה לאי-שפיות. המחקרים של המחקר הארצי מדברים על שינוי ממוצע של 17 נקודות בין בחינה לבחינה. מי שלומד שוב ושוב באותה הצורה ומתפלא שהציון לא משתנה בצורה דרמטית – צריך להיזכר באיינשטיין ולעשות שינוי אמיתי.  

4. לומדים מתמטיקה כמו בבית הספר זו לא המתמטיקה, זו החשיבה! לוגיקה ויכולת הסקת מסקנות חשובות לא פחות מאשר הכישורים המתמטיים עצמם. תאמינו או לא – לכל בוגר כיתה ח' יש את כל הידע המתמטי הנדרש כדי לפתור את שאלות החלק הכמותי. הבחינה הפסיכומטרית לא מתעניינת בידע המתמטי שלכם אלא בחשיבה שלכם ובאופן שבו אתם ניגשים לפתרון בעיות.

5. לא מתייחסים למאפיינים האישיים שלכם ולתנאים הפיזיים – הכול אישי, גם בפסיכומטרי. אם אתם 'הולכים עם הזרם' צפו להשיג את הציון הממוצע של 'הזרם' והוא 548 על פי המרכז הארצי. חשוב להתאים את שיטת הלמידה ואת התוכן באופן אישי לכל סטודנט. כדי ללמוד בצורה הטובה ביותר, עליכם להכיר את החוזקות והחולשות שלכם, ולהקדיש את זמן הלמידה בהתאם. תופתעו, אבל אפילו סוג התאורה יכול להשפיע: שימוש בתאורת לד לפני השינה יפגע באיכות הלמידה שלכם, שימוש בכיסא מתאים והתאמה של גובה מסך המחשב לגובה העיניים – לכל אלה השפעה דרמטית לאורך זמן. מי שלומד ולא מתייחס להרגלי התזונה, השינה, התאורה וכו' מפספס הרבה. קורס טוב באמת יתייחס לנושאים האלה, ויכוון את התלמידים בהתאם ברמה אישית.

6. לא מנהלים את הזמן – זמן הוא המשאב היקר ביותר שיש לנו. כדי להשלים בזמן קצוב משימות רבות ומגוונות, יש צורך בתכנון נכון ויעיל שימקסם את הספק הלמידה. קודם כל נסו להבין מהן המשימות אותן יש לבצע ולאחר מכן סווגו את אותן למשימות ממוקדות וקצרות טווח ולמשימות כלליות וארוכות טווח. כך תוכלו לחלק את הזמן העומד לרשותכם בצורה חכמה ומחושבת. תכנון לוח הזמנים הוא משימה לא פשוטה הדורשת מחשבה עמוקה ולעתים אפילו קבלת סיוע מקצועי בהכנת תוכנית אישית המרכזת את המשימות לקראת הבחינה. התוכנית צריכה להתבסס על קביעת משימות על פי עקרונות של עלות-תועלת: ה'שווי' של כל נושא מבחינת ניקוד בבחינה, בהתחשב בסיכוי שהנושא יופיע בבחינה, ויחסית לזמן שנדרש להשקיע על מנת להשיג את התוצאה הרצויה.

7. לא לוקחים הפסקות – מחקרים מתייחסים למחזורי למידה הקשורים במחזורים ההורמונליים של הגוף, לכן כדאי לחלק את הלימוד ליחידות של כ-90 דקות. בנוסף, שילוב של פעילות גופנית קבועה יתרום גם הוא לאיזון הורמונלי שיביא לתוצאות טובות יותר בלמידה.

8. שוכחים שהבחינה היא בחינה פסיכולוגית – הפסיכומטרי לא בא לבדוק מתמטיקה, אנגלית ועברית אלא נושאים אחרים לחלוטין (פסיכו-מטריקה = מדידת התנהגות). מהסיבה הזו הגורמים הפסיכולוגיים הם החשובים ביותר. היכולת להתנהל נכון מבחינה רגשית חשובה לא פחות מהיכולת לפתור שאלות. תהליך הלמידה צריך להתמקד גם בעבודה תהליכית על ריכוז, מיקוד וניהול לחצים.

9. מתנתקים מהעולם - הלימוד לפסיכומטרי הוא חלק מהחיים, ולא מחליף אותם. גם בזמן הפסיכומטרי, בדיוק כמו בלימודים האקדמיים, אפשר לבלות ולצאת, לתחזק זוגיות ואפילו לטוס לגיחה קצרה לחו"ל. צריך לשלב בין הלימוד וההכנה לבחינה הפסיכומטרית לבין שגרת החיים. השתעבדות ללמידה לא בהכרח תביא לתוצאות גבוהות יותר ואפילו יכולה לפגוע.

10. לא משתמשים ב'פסיכומטרי של המדינה' – כן כן, בדיוק זה שמפרסמים עכשיו, החינמי. הוא כנראה לא מתאים למי שצריך 750, אבל יש בקורס הזה המון דברים טובים שחבל לא להשתמש בהם גם במסגרת קורס קיים.

באקדמיה לפסיכומטרי בונים לכל סטודנט תכנית לימוד אישית שמותאמת במיוחד עבורו, ובנויה על בסיס אבחון שנעשה ללא עלות וללא התחייבות. הקורס מורכב משיעורים פרטיים ומשיעורים קבוצתיים בקבוצות קטנות. ממוצע קורס המשפרים של המועד האחרון עמד על 717.4 (חושב על פי טופסי הציון ולא על פי דיווחי תלמידים!).

 

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: