יום ראשון, 18 בנובמבר 2018, י' כסלו ה' תשע"ט
לפרסום חייגו: 054-430-0186

מיומנו של חוקר פרטי במבשרת ציון

סוף החופש הגדול

החופש הגדול ובעיקר חודש אוגוסט ידועים כ'סיוט' של כל הורה. מסתבר, כי תקופה זו מספקת לא מעט תעסוקה לענף החקירות הפרטיות...

פורסם בתאריך:

נכתב על ידי

דותן גל

חוקר פרטי ובעל משרד חקירות פרטיות. ליצירת קשר:050-5924411.

galhoker@gmail.com

dotan-inv.co.il

כשענת, מנהלת בחברת שליחויות גדולה, התקשרה אליי, היא התנצלה על הרעש ברקע ואמרה שילדיה הקטנים נמצאים אתה במשרד.

"תראה דותן, יש לי עובד שנעדר מהעבודה מספר שבועות. הוא התקשר ואמר שהוא סובל מכאבי גב קשים ובכל כמה ימים מחדש את אישור המחלה שלו ומאריך אותו בכמה ימים נוספים. העניין הוא שאנחנו חושבים שהוא לא באמת חולה. באופן לא מפתיע בכלל, כל חופשות המחלה שלו מתרחשות בחגים, חופשים ומועדים כאלו ואחרים. מדובר באדם שמבצע תפקיד חשוב אצלנו בחברה. הוא אחראי על כל הרכבים והנהגים וכל היעדרות שלו יוצרת קושי גדול במערכת. לכן, קיבלנו החלטה בהנהלת החברה לשחרר אותו מתפקידו אבל אנחנו זקוקים להוכחות לכך שהוא לא מרותק למיטה כפי שסיפר לנו".

מכיוון שענת ואני כבר עבדנו יחד בעבר, לא נדרשו הסברים ויצאנו לדרך באופן מיידי. היא העבירה לי את פרטיו של העובד, כתובת המגורים שלו ותמונה.

המעקב אחרי יוסי, אחראי צי הרכב בחברת השליחויות החל למחרת. הגעתי אל ביתו של יוסי במושב בשפלה והתמקמתי יחד עם עוקב נוסף בקרבת מקום. זיהיתי את רכב החברה של יוסי בחזית הבית.

לאחר מספר שעות המתנה דלת הבית נפתחה ומתוכה יצאו שלושה ילדים בבגדי ים, מחזיקים בידיהם גלגלי ים ומצופים. הם רצו לכיוון הרכב והמתינו לידו. מספר דקות אחריהם יצא יוסי מהבית. הוא גרר אחריו עגלת חוף עמוסה בציוד ביד אחת ואת היד השנייה הניח על גבו כמי שסובל מכאבים. הוא התהלך לאט לאורך השביל ונראה שהוא מתקשה להתכופף ולהרים את הציוד אל הרכב. הילדים מיהרו לעזור לו ולאחר דקות ספורות הייתה המשפחה כולה ברכב בדרכה לשחייה.

נסענו אחרי יוסי במרחק בטוח כדי לא לעודד את חשדו.

התנועות שעשה בעת היציאה מהבית הבהירו לי שיוסי מודע לאפשרות שמישהו עוקב אחריו ולכן יהיה זהיר מאוד, מה שאומר שאני אצטרך להיות מאוד מדויק ויצירתי במעקב שלי אחריו.

משפחתו של יוסי הגיעה לחוף הים באשדוד לאחר נסיעה קצרה וללא עצירות. ילדי המשפחה יצאו מן הרכב ורצו אל החוף, יוסי הלך אחריהם בצעדים איטיים והסתכל לצדדים כל הזמן כמו אדם שחושב שעוקבים אחריו.

העוקבת שאיתי ואני תמיד מוכנים לכל סוג של מעקב, שלפנו מתא המטען של הרכב מחצלת, לוח שש בש, נרגילה, כובע קש ואת ציוד הצילום שלנו – בקבוק מים תמים למראה, מצלמת וידאו נסתרת.

הגענו אל החוף והתמקמנו מאחורי יוסי וילדיו. פרשתי את המחצלת שלי ואת הציוד על גביה והמתנתי. לאחר מספר שעות של בילוי בים נאלצתי להשלים עם העובדה שיוסי הוא בחור מאוד יסודי ואינו עושה טעויות. הוא הקפיד להניח את היד על הגב, ללכת כפוף ונמנע מלהרים ציוד כבד.

מעט לפני שהחלטתי לקפל את העמדה ולחשוב על דרך מעקב יצירתית יותר, אחד מילדיו של יוסי ששחה במים החל לצעוק לעזרה. האינסטינקט המיידי שלי היה כמובן לרוץ ולסייע לו וכך עשה גם יוסי. שנינו הגענו יחד אל הילד, שככל הנראה נעקץ על ידי מדוזה. כשראיתי שלא מדובר בפגיעה מסוכנת חזרתי למקומי.

יוסי לא היסס, הרים את בנו ונשא אותו אל החוף על ידיו. לאחר מכן ניגש אתו אל סוכת המציל וחזר משם עם שקית קרח גדולה. לאחר שהרגיע את בנו נכנס אתו שוב אל המים ושיחק אתו ועם שאר הילדים. הוא הרים אותם בזה אחר זה על כתפיו וזרק אותם אל המים ולאחר מכן יצא בריצה מהמים וחזר לשבת על החוף.

כמובן שלאורך כל אותו הזמן העוקבת שאיתי צילמה את המתרחש.

שוחחתי עם ענת וסיפרתי לה על תוצאות המעקב הזריז והיעיל. "דותן, אין עליך. אנחנו יודעים שחופשת המחלה הזו מזויפת ושהמטרה האמתית היא שיוסי ישמור על הילדים בחופש הגדול. הצלחת להוכיח את כל זה בכמה שעות של מעקב. תודה רבה!".