יום ראשון, 20 באוקטובר 2019, כ"א תשרי ה' תש"פ
לפרסום חייגו: 054-430-0186

נדל"ן במבשרת ציון

מבשרת מציגה: מלחמת החנייה של הפלמ"ח

תושבי הפלמ"ח מוחים נגד המחסור במקומות חנייה ברחוב | למה גדלה מצוקת החנייה? | באילו רחובות נוספים קיימת התופעה? | מה ניתן לעשות?

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

רונית משה

המדרכות מצטמקות, מספר הרכבים גדל, והמצוקה מתעצמת. ולראיה הדברים הבאים: "יורם שמעון היקר, רק בשביל שתבין את  מצוקת החנייה ברחוב הפלמ"ח, ממספר 170 ועד סוף הרחוב, אני מוסיף תמונות שצילמתי בשעה שבע בבוקר היום (מדובר על אמצע שבוע שעבר) ובו אתה רואה בבירור כמה מצוקת החנייה היא קשה בקטע זה של הרחוב וכמה דיירים חונים על המדרכה מחוסר ברירה כי אין מקומות חנייה.
אני מבקש ממך, בכל לשון של בקשה, להתייחס לפוסטים ולתגובות שהתושבים רושמים פה ואל תתעלם. תסתכל טוב בתמונה ותראה שיש ששה רכבים שחונים על המדרכה. בתמונה אחת ובתמונה הנוספת רואים עוד שלושה רכבים חונים על המדרכה כי אין חנייה, פשוט אין".
כך, בתחינה של ממש, כתב אחד מתושבי רחוב הפלמ"ח בפייסבוק. אלא שהבעיה אינה שייכת דווקא ליורם שמעון, ובוודאי שאינה מאפיינת את רחוב הפלמ"ח בלבד.

המחסנים והבנים

אז למה ברחוב הפלמ"ח המצוקה גדולה? זה קשור בתחילה לשתי מילים: עבירות בנייה. ברחוב זה, כמו ברחובות נוספים במעוז ציון ומבשרת בכלל – חניות רבות הפכו למחסנים או גרוע מכך (מבחינת החנייה) ליחידות דיור נפרדות. אז נכון,  מי שאמורה לפקח על עבירות בנייה שכאלו היא הרשות, אלא שגם התושבים עצמם מודעים היטב למעשיהם. כל פעם שמישהו מחליט להקריב את מקום החנייה הפרטי שלו לטובת מחסן או יחידת דיור נפרדת – הוא יודע טוב מאוד כי בכך הוא תורם משמעותית למצוקת החנייה. 
מה גם שבמקרה והחנייה הופכת ליחידת דיור, לרוב, לא רק שמתבטל לו מקום חנייה – אלא שהמתגוררים ביחידה הנפרדת מוסיפים (לפחות) עוד רכב אחד לקרב על מקום חנייה.
סיבה נוספת היא התבגרות המשפחה וההוזלה הגדלה במחירי רכבים מיד שנייה. במציאות שבה בעשרת אלפים שקלים ניתן לרכוש אוטו קטן לבת או לבן שעדיין גר בבית - נוסף עוד מתחרה על החנייה.

אז מה ניתן לעשות? 

ראשית, לא לבצע עבירות בנייה שגוזלות חנייה. שנית, כדאי לשקול הצבת עמודי חנייה כדי לפנות את המדרכות לטובת הולכי הרגל ולשדר משהו נוסף לדיירים – לא להעמיס יותר מדי כלי רכב על כל משפחה. שלישית, מבנים ישנים ברחוב הפלמ"ח עוברים התחדשות. מגרשים מנצלים אחוזי בנייה כדי להגדיל את מספר הדירות. במקרה זה, יש לבחון יצירת חניונים תת קרקעיים לפי מפתח של שני כלי רכב למשפחה. אגב, אולי ניתן להכשיר חניות על מגרש פתוח, גם עבור דיירי הסביבה. התמורה לבעל המגרש יכולה להיות בדמות הגדלת אחוזי הבנייה. 
ברחוב הפלמ"ח יודעים שהם לא לבד. גם רחובות כמו כרמים, הברוש, הכלנית, הבושם בעין חמד ועוד - סובלים מתופעה של מחסור גדול בחנייה ושימוש במדרכה כמקום לכלי רכב. בוועדת 'הראל' מודעים לכך, וייתכן כי הקצאת שטחים פתוחים למה שניתן לכנות: 'חנייה סביבתית', אכן יכולה להיות פתרון.

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה:
1
חניה
ורד | 22:53   01.10.19