יום שישי, 15 בדצמבר 2017, כ"ז כסלו ה' תשע"ח
לפרסום חייגו: 054-430-0186

נדל"ן במבשרת ציון

הבנייה שעלולה לגרום לקריסת התשתיות

הסנונית הראשונה כפי שדיווח 'זמן מבשרת', הייתה אישור 600 דירות באבו גוש | הבעיה: זו רק ההתחלה ועוד צפויות אלפי יחידות | ההצעה: לדרוש דו"ח ממומחי תחבורה בלתי תלויים, לפני כל אישור של שלבי הבנייה | ואיך כל זה קשור לאיל הקולנוע יורם גלובוס?

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

רונית משה

חברי הותמ"ל (הוועדה לבנייה על מחתמים מועדפים, שאמורה לזרז מיזמים למגורים) היו מרוצים מאוד מעצמם בשבוע שעבר, אז הם אישרו 600 דירות חדשות באבו גוש. הכבישים הקיימים יעמדו בכך? גם זה בספק. אך החדשות הגרועות יותר הן שהמיזם הזה הוא רק ההתחלה. גם אנשי קריית יערים ואיש הקולנוע יורם גלובוס (כפי שיוסבר מיד) ידרשו את שלהם, ובכפר אבו גוש צפויה עוד בנייה מאסיבית בקרוב.

בום נדל"ני

מיד נגיע לתכנית שאושרה ולאלו שבקנה, אך לפני זה, אחד מהדברים שיכולים להביא למעלה מאלף דירות נוספות לאזור הם הוויכוח על הגבולות בין קריית יערים לאבו גוש. כדי לפתור את הוויכוח עובדים כבר זמן רב על הסכם בין כמה גורמים: מועצת מטה יהודה, אבו גוש, קריית יערים ואיש העסקים גלובוס, המחזיק בשטח באזור בצמוד לאולפני נווה אילן. 
ג.ג. חתמה עוד לפני שש שנים על הסכם שיתוף פעולה עם המועצה המקומית קריית יערים. במרכז ההסכם עמד סיפוח הקרקעות לשטחה המוניציפאלי של קריית יערים ושינוי ייעודן. לאחר מכן, כדי שהקריה החרדית תוכל לממש את הבנייה, נערך ההסכם בין כל הגורמים הרלוונטיים. אז מתי הדבר יממש? כרגע יש קשיים בגלל תשאולים מצד המשטרה בכל הנוגע לשינוי גבולות מועצת קריית יערים. במאי האחרון השלים שר הפנים אריה דרעי את העסקה, והקרקע של גלובוס הועברה לקריית יערים, כחלק מהרחבת הכבולות שלה. המשמעות: יהיה ניתן לשנות את ייעוד המתחם למגורים. בגלל היקף הבנייה הצפוי והיקף המכירות הרב, נכנסה המשטרה לעניין, והיא, כאמור, בודקת, את שינוי הגבולות. 
תוכנית נוספת מדברת על בניית 800 דירות במתחם הנמצא צפונית לאבו גוש. יחד עם 1,600 היחידות שהוזכרו עד כה, אנו מתקרבים ל-2,400 דירות. אך זה אינו הכל. נוסף לכך, יש תוכניות התרחבות ליישובים הנמצאים באזור, מה שיכול להעלות את המספר בעוד כמה מאות יחידות דיור. 
ולא רק מגורים צפויים להעמיס על תשתית המגורים העלובה באזור. כך הולך ומתפתח לו אזור הפנאי, מסחר ונופש ליד קריית ענבים, מתחם שבוודאי ימשוך מאות כלי רכב מדי יום. 
השאלה שנשאלת לאחר כל המיזמים הצפויים היא מה עושים עם התשתית הקיימת, שחלקה נמצאת בין רשויות (ולכן נופלת בין הכיסאות ואינה זוכה לשיפוץ) כגון הנגישות הלא פשוטה בין מעלה החמישה והר אדר לכביש הראשי? התשובה היא שככל הנראה, לא נזכה לשיפור דרמטי בכבשים, אבל כן נזכה לתוספת מאוד דרמטית בכמות כלי הרכב שתנוע עליהם. הפתרון: התארגנות של תושבי האזור, ודרישה לדו"ח של מומחי תנועה בלתי תלויים לפני כל אישור תכנית.

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: