יום חמישי, 22 בפברואר 2018, ז' אדר ה' תשע"ח
לפרסום חייגו: 054-430-0186

נדל"ן במבשרת ציון

פרויקט המגדלים העצמי ב'הראל': הצעד להצלת הירוק

חשיפת 'זמן מבשרת' מהגיליון האחרון, לפיה תושבי שדרות 'הראל' מתכננים בעצמם 'פינוי בינוי', היא יוזמה שיכולה לתרום רבות דווקא להשארת האופי הירוק של היישוב | וגם: אלו פתרונות מציעה טכנולוגית החניה למקרים שכאלו?

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

רונית משה

מגדלים = יותר שטחים ירוקים. איך? מיד תבינו. לפני מספר גיליונות כתבנו במדור זה על החשיבות של בנייה לגובה, שכן היא מנצלת היטב את השטח הבנוי, וגורעת פחות מהשטח הפתוח. לא ברור אם היו מקרב דיירי שדרות 'הראל' מישהו שהקשיבו לכך אבל העובדה היא שחלקם פתחו ביוזמה שנחשפה ב'זמן מבשרת', להפוך את הבנייה הרוויה הנמוכה בשדרה (עד ארבע קומות) למגדלים מגורים, שיוקמו על אותו השטח בדיוק. 

ירוק על הגובה

כאשר שומעים מגדלים, הנטייה הראשונה של יישובים כפריים כדוגמת מבשרת ציון היא להתנגד אליהם. הסיבה ברורה: יישוב כפרי מאופיין בבנייה נמוכה. אלא שאפשר בהחלט לשלב בין השניים, בתנאי אחד: כאשר המגדלים הללו אינם פוגעים בקו הרקיע של האזור. במקום של בנייה מעט גבוהה יותר בשדרות 'הראל' לא נראה כי יש פגיעה. תושבי הרחוב הסמוך, 'ששת הימים', ממילא אינם נהנים מנוף לכיוון מזרח, בגלל הבנייה הקיימת בשדרות 'הראל' (הכוונה לבנייה בצדו המערבי של הרחוב). במבשרת קיימים מקומות נוספים שבנייה כזו אינה תגרום לפגיעה משמעותית בקו הרקיע. אחד מהם הם המתחמים הסמוכים לרחוב 'הר כנען'.ברחוב זה עצמו כבר יש מגדלים (שיועדו בזמנו לזכאי משרד השיכון) והרחובות הסמוכים יכולים להגביה את עצמם גם כן בלי לפגוע. כמו-כן, ניתן לשלם בנייה גבוהה במדרונות. כך, יתכן שהמיזם שבונה כיום חברת 'נצבא' ברחוב 'האורן', ועיקרו יחידות יוקרתיות בבנייה נמוכה, היה צריך לעלות יותר לגובה. דווקא במקום כזה ניתן היה לבנות אפילו עד לשמונה קומות. במתחם 'חוצבים', הנמצא בחלקו במדרון תהיה גם בנייה גבוהה יחסית מבשרת הקיימת. 

מכפילי החניה

כמובן שהצד השני של אישור מיזמים כמו זה שמקדמים בשדרות 'הראל', הוא העומס הצפוי על התשתיות. ברור שיש צורך בהרחבת כבישים קיימים ויש דרך לעשות זאת גם על ידי פתרון יקר כמו הפרדה מפלסית. התקציב יבוא בחלקו מהקרקע שתימכר ליזם במחיר גבוה במיוחד לאור שיעורי הבנייה הגדולים (מגדלים, זוכרים?) ובחלקו מהרשות המקומית שתהנה מהיטל השבחה גבוה ומאוחר יותר, עם איוש יחידות הדיור, גם מיותר ארנונה.
אך יש סוגיה נוספת לא פחות חשובה והיא החניה. מאז החלה תמ"א 38 לתפוס תאוצה בארץ, גדל הצורך במציאת פתרונות חניה לשטחים מצומצמים. קיימים כמה פתרונות לחניה לדיירי מגדל על שטח שבעבר שימש בנייה נמוכה. מדובר במכפילים שהופכים מקום חניה אחד לשניים. עלותם נאמדת בעשרות רבות של אלפי שקלים למקום חניה, ולעיתים אף יותר, אבל הפתרון שהם מספרים חיוני במיוחד. יתרה מזו, ניתן גם לרכוש מכפילי חניה של שש ואף 12. הכוונה היא שמקום חניה אחד הופך למספר רב של מקומת (שש עד 12). החיסרון במקרה זה הוא שמכפילים מהסוג הנ"ל לא ניתן לשים בחניון תת-קרקעי.

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: