יום רביעי, 11 בדצמבר 2019, י"ג כסלו ה' תש"פ
לפרסום חייגו: 054-430-0186

טיפים לחיים טובים במבשרת ציון

טוהר המילה

בספר 'ארבע ההסכמות' של דון מיגל רואיס ההסכם הראשון הוא שמירה על טוהר המילה

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

שרון בן דור

בוחרים בטוב, אפשר לחיות מתוך שמחה. טל': 054-2520015

Puni8@walla.com

כשאנו מודעים לכוחן העצום של המלים, אנו יכולים להבין איזה כוח יוצא מפינו. הדרך שבה אנו מעבירים אינפורמציה לאחר, די בה כדי ליצור לעיתים דרמה אינסופית של אירועים.

כשהספר פוגש את המציאות

מה קורה לנו כשאנו מתארים או מדברים על משהו והאחר הבין משהו אחר או נתן פרשנות משלו לאירועים? האם רק הכוונה שלנו לבדה תביא לכך שהאמת תנבע דרכנו ותטהר את כל מה שהובן שלא כהלכה?
תקשורת רבותיי, תקשורת. אמרתם משהו והוא לא הובן כהלכה אל תחכו, תתקנו. זה לא יפחית מכוחכם, זה לא יאמר עליכם שאתם חלשים, זה רק יראה איך מילים יכולות להישמע אחרת בפני כל שומע.

המילים יכולות להפיץ רעל רגשי

המילה היא קסם טהור שעומדת לרשותנו בני האדם ואנחנו יכולים להחליט מה נעשה בה, נגד עצמנו או נגד הקרובים לנו. יש המשתמשים במילה כדי להאשים, לקלל ואף להכפיש את האחר, ובכך הם מפיצים  את הרעל שלהם ומבטאים כעס, קנאה, צרות עין ושנאה. 
המילה היא קסם טהור - המתנה בעלת העוצמה הגדולה ביותר העומדת לרשותנו כבני אדם - ואנו משתמשים בה גם כנגד עצמנו לדוגמא: כשאנו מתכננים נקמה.
"בבואך לנקום, חפור לך שני קברים", אמר לנו קונפוציוס. שימוש לרעה במלים הוא האופן שבו אנו הורסים זה את זה ומשאירים זה את זה במצב של אי ודאות ואף פחד.

תקשורת ברורה

אפשר לשאול את הצד השני האם מה שהתכוונת לומר הוא זה...? ילדים עושים את זה כל הזמן. הם מבררים האם הבינו את מה שבאמת רצינו לומר להם. אפשר לחזור מילה במילה על דברי השני ובעצם לשקף את הנאמר ובכך ליצור אצל השני תחושה שבאמת שמעת את דבריו.
לפני שנותנים פרשנות אישית – עצרו, האם עולם התוכן שלכם או העולם הרגשי שלכם קשור למה שנאמר? ואם כן, האם אפשר רק לשמוע ולא להוסיף משלנו? תהיו ברורים לעצמכם ואז יהיה לכם קל יותר להעביר מסר, נקי וברור. 
בנימה אישית, למילים יש קסם שעומד לרשות בני האדם, ומילים נרדפות לקסם הן כישוף. במילה כישוף טמונה קונוטציה שלילית, הן של חוטא ושל כפירה והן של קוסם רע המשתמש בפולחנים אפלים. מוניטין שלילי זה נשתמר היטב באגדות הילדים בדמותה של המכשפה הרעה. בתרבות הרוחנית של המורים הרוחניים קיים מונח הנקרא מאגיה לבנה והוא בעל קונוטציה חיובית לחלוטין. אנו מוצאים את המאגיה הלבנה באגדות ילדים בדמות הפיות והמלאכים, או אפילו הקוסמים שמביאים אושר והצלחה לדמויות הראשיות, לאחר מאבק וסבל.
מנקודת המבט של חלק מהדתות, 'כישוף' שימש כמונח שלילי עבור פולחנים פגאניים של קבוצות אתניות יריבות, נחותות לכאורה, המחללות שם אלוהים ועובדות אלילים. הדתות המונותאיסטיות תמיד גינו את העוסקים בכישוף, וראו בכישוף מאפיין של פוליתאיזם (שהיהדות מכנה 'עבודה זרה' והנצרות מכנה 'פגאניזם') ושל תרבות נחותה.

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: