יום שלישי, 22 בינואר 2019, ט"ז שבט ה' תשע"ט
לפרסום חייגו: 054-430-0186

זמן יופי במבשרת ציון

תזונה נכונה לעור בריא

יש שיגידו מה לקוסמטיקאית ולתזונה. בצדק, אנחנו רגילים לזה שקוסמטיקאית מטפלת בעור שלנו מהצד החיצוני והחשוף שלו. מה הקשר בין קוסמטיקה ותזונה?

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

ריחן לבן-גיטר

העור שלנו הינו האיבר הכי גדול בגוף שלנו. המצב החיצוני שלו מגיב בהרבה מאוד מהמקרים למצבו הפנימי, כך שכמו שאנחנו מטפלים בו מבחוץ מומלץ מאוד לדעת לטפל בו מבפנים. לפעמים, חוסר של מזונות מסוימים או עומס של מזון לא בריא יכול להפוך לרעלים בגוף שלנו - מעבר לבעיות במערכת העיכול ובמערכת החיסונית שלנו - לגרום לבעיות בעור כמו, הפרשת שומן יתר, פטריות, תפרחות, יובש, חוסר אלסטיות, פצעים ועוד, כך שאני ממליצה ללקוחות שלי לשלב בטיפולים המותאמים להם גם תזונה שיכולה להבריא את העור מבפנים ולעזור מאוד לטפל במקור הבעיות החיצוניות.

נתמקד במזונות שכדאי לנו בהחלט להכניס לתפריט היומי שלנו ואת התפקידים של כל אחד מהם. נתחיל במה לא כדאי לאכול ואף מומלץ להוציא לגמרי מהתפריט היומי:

מזון מעובד כמו שניצלים או נקניקיות, מזון מזוקק כמו שמנים שאינם בכתישה קרה, מזון מטוגן, שומן טראנס שיש במרגרינה ובבורקסים למיניהם, פחמימות ריקות כמו קמח לבן, סוכר לבן, אורז לבן שאכילה שלהם לטווח ארוך היא בדיוק כמו להרעיל את עצמך כל יום קצת יותר, משקאות מוגזים, צבעי מאכל, קפה.

ויטמין A  - נוגד החמצון החזק ביותר נגד נזקי שמש, לעור גמיש, צבע אחיד, עור מתוח, נוכל למצוא במזונות מין החי כמו כבד, מוצרי חלב ועוד אך ישנו רכיב חשוב שניתן למצוא בירקות הכתומים כמו הגזר, הדלעת, הבטטה ובירוקים כמו פטרוזיליה כוסברה. ברוקולי ועוד.

ויטמין B – משפיע ישירות על מערכת העצבים שלנו, ובעלי ניסיון יכולים להעיד על תופעות פסיכוסומטיות המשפיעות על העור והשיער שלנו כתוצאה מלחץ ועצבים כמו קרחות, פצעים, אקנה, מזונות העשירים בויטמין הזה יכולים לייצר תחושה של רוגע וירידה של לחץ, מצוי בדגנים מלאים כמו קינואה, כוסמת,  שיבולת שועל, אגוזים, בוטנים, אורז מלא.

ויטמין C  - חוסר בקולגן, אחראי למראה הקמטים שלנו, להזדקנות העור והמראה העייף שלו, ולכן הויטמין הזה כל כך חשוב לנו, מצוי בכרוב, אבטיח, כרובית, פירות הדר כמובן, פלפלים מכל הצבעים והטעמים, פירות יער כמו פטל, אוכמניות.

אבוקדו – עשיר בויטמין A,D ו-E, בצורתו הטבעית ומהשמן המזוקק ממנו הנחשב לשומן בלתי רווי, הוא מעולה למניעה של אקנה ודלקות עור, יש בו רכיבים טובים נוגדי חמצון והגנה על העור מפני תופעות הנגרמות מהשמש.

דגים – עשירים באומגה 3 ו-6, ששומרת על הלחות של העור, מונעת ייבוש וכך שומרת על עור מתוח ובריא יש בהם נוגדי חמצון המונעים תופעות של פצעים, סלומון, סרדינים, מקרל, סול.

פוליפנולים – מילה שהתוודעתי אליה לא מזמן כשהתחלתי לעבוד עם סידרה שלמה לטיפול בהזדקנות העור המופקת כולה מענבים, מקליפות הענבים האדומים אם להיות מדויקת, אז למניעת הזדקנות העור, לריענון ולשמירה על הלחות ענבים אדומים, יין אדום, תה ירוק, פירות יער.

אבץ – מכירים את זה שיש לכם כתם מפצע או שריטה יותר מחודש שמסרב להעלם, סימני הרזייה או השמנה? סביר להניח שחסר לכם אבץ, בשר בקר כמו סינטה או פילה, עוף, ביצים ומאכלי ים.

קטניות – יש תפקיד חשוב בגוף שלנו, הן משפרות את תפקוד מערכת העיכול ומסלקות איתן רעלים מהגוף שלנו החוצה, שעועית , אפונה, חומוס, עדשים.

לסיכום, אני לא מצפה שתנקו את המקרר ותערכו קניות מחדש, אבל אני ממליצה בכל יום לקחת שלושה ארבעה מזונות ולנסות לשלב אותם בתפריט הקיים אצלכם בבית. מי שרוצה לקחת את העניין ולקפוץ מדרגה אני ממליצה לו לעשות שייק (המתכון להלן) לפתוח אתו את הבוקר, מטרתו היא ניקוי פסולת ורעלים מהגוף, מניסיון השייק מפחית נפיחות ומרענן לגמרי את עור הפנים והיי הוא אפילו טעים.

שייק לניקוי רעלים: 1 בננה, 1 תפוח (עדיף ללא קליפה), 2 כפות זרעי פשתן (טחונים, אפשר למצוא בכל חנות תבלינים) חופן של עלים ירוקים כמו קייל עדין או עלי תרד, 2 כוסות מים, להכניס הכול למעבד מזון ולטחון דק, לשתות כל בוקר בדרך לעבודה. אתם תרגישו בהבדל כבר בימים הראשונים.

 

 

 

 

 

 

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: