יום שני, 28 בספטמבר 2020, י' תשרי ה' תשפ"א
לפרסום חייגו: 054-430-0186

זמן פיננסים במבשרת ציון

שרון ימטוביץ

תפקיד היועץ

הבנקים השכילו להבין, שבכדי ליצור תחרות על המשכנתה של הלקוח, הם יהיו חייבים לקחת בחשבון שבתווך בינם לבין הלקוח יעמוד יועץ המשכנתאות, שיהווה גורם מכריע

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

שרון ימטוביץ'

הכותב, שרון ימטוביץ', הוא יועץ משכנתאות מנוסה. לשיחת יעוץ ניתן ליצור קשר 050-8784790 או דרך שליחת הודעה ברשת הווטסאפ

התפקיד העיקרי של יועץ משכנתאות הוא לתאם ציפיות מול הלקוחות שלו, ועל סמך תיאום ציפיות זה לבנות הרכב הלוואה ולנהל את המשא ומתן מול הבנקים ולהביא את התוצאה המיטבית עבור לקוחותיו. מכיוון שמדובר במשחק על סכום אפס, ככל שהמשכנתה תהיה יעילה יותר ללקוח, כך הבנק 'ירוויח פחות'. לפני כשנתיים, וכחלק מניסיון לטשטש את חשיבות מעורבות היועץ, ניסו הבנקים להקשות את העבודה מול יועצי המשכנתאות בכל מיני דרכים: הדרת חלק מהיועצים, טרטור של הלקוח להגשת בקשת משכנתה (מה שעד אז לא היה נדרש, כי היועץ הוא זה שהיה מיופה כוחם ועשה זאת עבורם), עליית ריביות מסיבית ועוד.
כאן נכנסה לתמונה התאחדות יועצי המשכנתאות, ובאמצעות עבודה מאומצת ועקבית, שכללה דוגמאות מהשטח להדרת יועצים, ציטוטי ריביות של משכנתאות ועוד כל מיני הוכחות, מצליחה להעלות לסדר היום של ועדת הכספים בכנסת את המודעות לחשיבות יועץ המשכנתאות. עבודה שוטפת שנלחמת לבטל את עמלת הפירעון המוקדם (הקנסות) שיש במשכנתה, עובדה שוטפת, אפקטיבית ואחידה מול כל הבנקים הגדולים והקטנים גם יחד, נוהל עבודה מסודר ואחיד מול יועצי המשכנתאות ללא ניהול 'רשימה שחורה' של יועצים, ללא טרטור מיותר של הלקוח לפעילות סרק בבנק, ולאפשר ליועץ עבודה תקינה, סדירה ושוטפת מול הבנקים השונים בהשגת המשכנתה הטובה עבור לקוחותיהם.
לפני כשלושה שבועות התקיים הכנס השנתי של התאחדות יועצי המשכנתאות, ובין כל ההרצאות המעניינות שהיו שם, בלט דבר אחד מאד מעניין: כמעט כל הבנקים שלחו לכנס נציגים בכירים מטעמם שביקשו לבוא ולשאת דברים בעד חשיבות העבודה של יועצי המשכנתאות מול הבנקים.
יש כאן אמירה מאד משמעותית: הבנקים השכילו להבין שבכדי ליצור תחרות על המשכנתה של הלקוח, הם יהיו חייבים לקחת בחשבון שבתווך בינם לבין הלקוח יעמוד יועץ המשכנתאות שיהווה גורם מכריע בכך שינהל משא ומתן במקביל מול מספר בנקים על מנת לקבל את התוצאה הטובה ביותר עבור לקוחותיו. המחשבה, שהבנק יכול לנתב את הלקוח כרצונו ולרווחיותו, כבר אינה רלוונטית. דעת הקהל מבינה זאת כעת היטב, והלך הרוח הזה מבסס את העובדה שאחד מתוך חמישה לווי משכנתה, נעזר בשירותי ייעוץ.

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: