אוזני המן במילוי פרג

צילום: דן פרץ
צילום: דן פרץ
אומנם רק אדר ראשון אבל אפשר להרבות בשמחה ובאוזני המן * עם פחות קלוריות, יותר חלבונים, אבל עם אותו טעם אהוב של פעם

רכיבים (לכ-15 אוזני המן):

6 כפות מדידה פורמולה 1 ספורט בטעם וניל

כף מדידה אבקת חלבון

כוס ורבע קמח

כפית סודה לשתייה

קליפה מגוררת מלימון אחד

ביצה

מיכל יוגורט כבשים

פקק תרכיז משקה אלוורה

ביצה טרופה להברשה

אבקת סוכר להגשה

רכיבים למלית פרג:

חצי כוס חלב דל שומן/ משקה שיבולת שועל/ שקדים/ סויה

כוס (70 גרם) פרג טחון טרי

כף מדידה פורמולה 1 בטעם וניל עוגיות

כפית דבש

אופן ההכנה

1. הכנת המלית: מביאים את החלב לרתיחה עדינה. מוסיפים את הפרג הטחון ומבשלים תוך כדי ערבוב עד שהפרג סופג את רוב הנוזלים. מסירים מהאש, מוסיפים את אבקת הפורמולה 1 והדבש, מערבבים ומצננים לטמפרטורת החדר.

2. הכנת הבצק: מניחים את אבקת הפורמולה 1, אבקת החלבון, הקמח, הסודה לשתייה וקליפת הלימון בקערה ומערבבים. מוסיפים את הביצה, היוגורט ותרכיז משקה האלוורה ומערבבים רק עד שמתקבל בצק אחיד.

3. מעצבים לכדור, משטחים ועוטפים בניילון נצמד. מצננים במקרר 30 דקות לפחות. מחממים תנור לחום של 180 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.

4. מרדדים את הבצק על משטח מקומח ליריעה בעובי 5 מ״מ.

5. בעזרת חותכן עוגיות קורצים לעיגולים בקוטר 7 ס״מ.

6. מושחים את שולי העיגול במעט מים. מניחים במרכז כל עיגול כפית מלית פרג ומקפלים לצורת אוזן המן. מהדקים את הקצוות ומניחים בתבנית. חוזרים על סדר הפעולות עם עיגולי הבצק והמלית הנותרים.

7. מברישים את אוזני ההמן בביצה ואופים למשך 15 דקות, עד להזהבה.

8. מצננים ובוזקים מעל אבקת סוכר.

ערכים תזונתיים ליחידה אחת עם חלב דל שומן (כ-70 גרם): אנרגיה – 118 קק"ל, חלבונים – 6.4 גרם, פחמימות – 13.1 גרם, שומן – 4.3 גרם. אוזני ההמן מופחתות הקלוריות מכילות 118 קלוריות ליחידה לעומת אוזן המן ממוצעת המכילה כ-350 קלוריות ליחידה.

המתכון מוגש באדיבות חברת 'הרבלייף', מתוך ספר מתכוני הבריאות החדש של חברת 'הרבלייף' – 'מבשלים דרך חיים' – המאגד כ-80 מתכונים מגוונים על טהרת הבריאות הכוללים ערכים תזונתיים