חדש ב'כללית': ייעוץ הנקה טלפוני

צילום אילוסטרציה: Drazen Zigic, Pixabay
צילום אילוסטרציה: Drazen Zigic, Pixabay
'כללית שירותי בריאות' משיקה שירות חדש: מהיום, היולדת הטרייה לא צריכה לצאת מהבית ויכולה לקבל סיוע ראשוני ואת העזרה המקצועית והמדויקת עבורה בביתה * השירות ניתן בכל המחוז, כולל מבשרת ציון

לכבוד שבוע עידוד ההנקה שחל בין התאריכים 1-7 באוגוסט, משיקה 'כללית' במחוז ירושלים שירות חדש עבור היולדת הטרייה. עתה ניתן לקבל הדרכה ראשונית  וייעוץ הנקה בטלפון מבלי לצאת מהבית. במידת הצורך, תוזמן האישה להמשך הכוונה ויעוץ באחת ממרפאות ההנקה שפזורות ברחבי המחוז ובהן מרפאת 'כללית' במבשרת ציון.

לצורך קבלת  העזרה, יכולה אישה שמבוטחת ב'כללית', לפנות  למייל ייעודי (שכתובתו מופיעה בסוף כתבה זו) או באמצעות סריקת הברקוד שיופץ ברשתות החברתיות ובמרפאות 'כללית' לקראת שבוע ההנקה. חשוב לציין פרטים אישיים וטלפון להתקשרות. המייל מתקבל אצל יועצות ההנקה ואחת מהן יוצרת קשר בטלפון עם הפונה. אפשרות נוספת היא לבקש מהמרפאה לפתוח את הבקשה בשם היולדת. שירות זה ניתן ללא תשלום וללא הפניה ומיועד ליולדת הטריה.

ב'כללית' מחוז ירושלים פועלות 17 יועצות הנקה במרפאות שהוגדרו כ'מרפאות הנקה' בכל עיר גדולה בשטח גאוגרפי רחב. בנוסף , פועלות יועצות הנקה ב-20 מוקדי 'טיפת חלב' שמפעילה 'כללית' לרווחת  600,000 מבוטחיה במחוז.

ריקי סגל, מנהלת תחום רפואה מונעת ב'כללית' ירושלים: "חלב אם תורם רבות לבריאות התינוק והיולדת. בין היתרונות הבולטים ניתן למנות את ההגנה החיסונית לתינוק, הגנה לאם מפני מחלות ושמירה על בריאות נפשה. אנחנו יודעים שהצלחת ההנקה תלויה לא רק באישה, אלא גם בסביבה התומכת. לכן, קיבלנו ב'כללית' את ההחלטה על פתיחת שירות הייעוץ מרחוק בטלפון. 'כללית', כארגון בריאות מוביל, בונה ומארגן את הסביבה החיצונית המיטבית. אנחנו, הצוות המקצועי, כאן לעזור ולתמוך בכל החלטה של האם. 'טיפת חלב' ב'כללית' זה מכלול שירותים עבור המשפחה הצעירה. השירות כולל ליווי צמוד של המשפחה – החל משלב תכנון ההיריון, במהלך ההיריון, לאחר הלידה ובמהלך השנים הראשונות של הילד. המשפחה הצעירה מקבלת הדרכות וליווי התפתחות וגדילה, חיסוני שגרה והדרכות בנושאים מגוונים כגון בטיחות, תזונה, הורות, גמילה, מוגנות מינית ועוד. החזון שלי הוא שמשפחה צעירה תגיע ל'טיפת חלב' ותצא מועצמת ובטוחה בהורות שלה. אנחנו ב'כללית' עושים כל מאמץ על מנת שזה יקרה על הצד הטוב ביותר".

מיכאל מישורי דרעי, מנהל מחוז ירושלים ב'כללית': "אני שמח מאוד על פתיחת השירות החדש עבור היולדת ומשפחתה – שירות ייעוץ הנקה טלפוני. שירות זה מוסיף נדבך נוסף לסל הרחב שהמשפחה הצעירה מקבלת במוקדי 'טיפת חלב' ובמרפאות של מחוז ירושלים. 'כללית', כקופה מובילה באזור, תמשיך בפיתוח ופתיחת השירותים החדשניים לרווחת מטופליה".

כתובת המייל: jrhanaka@clalit.org.il.