חוש הטעם לרווחת לקויי הראייה

צילום: מור אגמון
צילום: מור אגמון
קבוצת BBB מנגישה את מסעדותיה לרווחת קהל העיוורים ולקויי הראייה בישראל בהשקעה של חצי מיליון שקלים בשנה

מעכשיו גם יוכלו אלה שלא שפר מזלם בכל הקשור לחוש הראייה, ליהנות לפחות מחוש הטעם. קבוצת BBB, המפעילה את מותגי מסעדות ההמבורגרים BBB, מוזס, בורגרים ומוזס שופ, החלה בתהליך הנגשה לכ-100 מסעדותיה ברחבי הארץ לרווחת קהילת ציבור העיוורים ולקויי הראייה בהשקעה הנאמדת בכ-500 אלף שקלים לשנה.

הקבוצה מפעילה בימים אלה פיילוט רחב במספר מסעדות בחלק ממותגיה, עם אפליקציית RightHear, פרי פיתוח ישראלי, שאמונה על הפיכת חללים ציבוריים לנגישים עבור קהל זה. האפליקציה מאפשרת לעדכן את התוכן המושמע בטכנולוגיית TTS שמאפשרת למשתמש להתמצא במרחב באופן עצמאי לחלוטין ללא סיוע של צוות המסעדה או לקוחות אחרים באיזור.

מסעדות הקבוצה שמשתתפות בפיילוט (מסעדות BBB ברחובות, קריון ובאר שבע, וסניפי מוזס שופ באשקלון, הרצליה וחולון), עוברות בימים אלה התקנה של חיישנים מטעם האפליקציה, כך, יוכל הלקוח המשתמש בה לקבל מידע בכל שפה לבחירתו (בשלב הפיילוט: עברית, ערבית ורוסית), לגבי הכניסה למסעדה, דרך ההגעה לשולחן, לחדרי הנוחיות וכו'. כמו כן, תתחבר האפליקציה לאתר המותאם של הרשת הספציפית ודרכה יוכלו הלקוחות להאזין להקראת אודיו של התפריט.

אפליקציית RightHear פותחה על ידי שני יזמים ישראלים. המשימה של  RightHearהיא להפוך חללים ציבוריים לנגישים עבור עיוורים ולקויי ראייה. האפליקציה מאפשרת לעדכן את התוכן המושמע בטכנולוגיית TTS, דבר שמאפשר למשתמש להתמצא במרחב באופן עצמאי לחלוטין. הממשק הוא המתקדם בעולם בתחום, מספק הכוונה קולית בתרגום ל-26 שפות ובכך מעניק חוויית קנייה עצמאית ושיוויונית למשתמשיו. השימוש באפליקציה קל ואינטואיטיבי – המבקר מסתובב בחנות בעזרת האפליקציה שמופעלת בטלפון הנייד ומקבל הכוונה קולית על המיקום הנוכחי בו הוא נמצא ומה נמצא מסביבו ב-360 מעלות.

אהובה תורג'מן, מנכ"לית קבוצת BBB: "אנו מוצאים חשיבות רבה בהענקת חוויה מלאה ומושלמת לכל אורחינו. הודות לטכנולוגיה מתקדמת ולחברה בעלת חזון שערכיה זהים לשלנו, אנחנו שמחים על האפשרות להעניק לציבור המשתמשים באפליקציה, אירוח מלא במסעדה, ללא צורך בעזרה משום גורם ולהתנהלות עצמאית לחלוטין. מבחינתנו, מדובר בנדבך נוסף בהפיכת החברה הישראלית לשווה יותר, נגישה יותר ומתאימה יותר לכל האוכלוסיות שחיות בה".

עידן מאיר, מנכ"ל ושותף מייסד RightHear: "יותר ויותר מסעדות ובתי עסק מבינים כיום שהנגשה של המרחב אינה רק חובה רגולטורית או מוסרית, אלא החלטה עסקית חכמה ומשתלמת. אנחנו גאים מאוד בשיתוף הפעולה עם קבוצת BBB ומתרגשים להיווכח בהימצאות הטכנולוגיה שלנו במקום האהוב עלינו למפגשי צוות".