ב'כללית' מחוז ירושלים ממשיכים לפתח שירותים חדשים לטובת המטופלים. לאחרונה, החל לפעול שירות חדש: ייעוץ וידאו בזמן ההמתנה לאבחון בהתפתחות הילד.
ייעוץ הווידאו מאפשר להורים שילדם הופנה לאבחון בתחום התפתחות הילד, לקיים התייעצות עם מטפלים במקצועות הבריאות – כגון קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה – כדי לקבל המלצות והכוונה מקצועית לפני ההגעה לאבחון במכון להתפתחות הילד.
ד"ר סיון אקשטיין, מומחית בנוירולוגיה ילדים ובהתפתחות הילד ומנהלת מערך התפתחות הילד ב'כללית' מחוז ירושלים: "השירות מאפשר מענה מותאם לצרכים של ההורים ושל הילדים בשלבי ההתפתחות השונים. השירות מיועד לילדים עד גיל 6 שקיבלו הפניה מרופא הילדים לאבחון בהתפתחות הילד. הייעוץ ניתן בשלושת התחומים הנדרשים ביותר: קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה. ההורים מקבלים מענה ראשוני מהיר, בזמן נוח שתואם מראש וללא צורך לצאת מהבית. השירות ניתן על ידי צוות בכיר ממקצועות התפתחות הילד, אינו כרוך בתשלום ואינו יורד מסל הטיפולים בהתפתחות הילד. השירות קיים גם בשפה הערבית. בהתאם להתרשמות המומחה, יקבלו ההורים המלצות והכוונה לפעילות בבית והתייחסות למצב הילד. בכך, יסייעו בהפחתת חששות ובקידום מצב הילד עד להגעתו לאבחון במכון. הייעוץ אינו מחליף את תהליך האבחון, אלא נותן מענה ראשני בזמן ההמתנה לאבחון".
על פי הספרות המקצועית, בעיות בהתפתחות הילד נפוצות בקרב עד 10 אחוז מהילדים, כאשר פחות משלושה אחוזים סובלים מלקויות התפתחותיות חמורות. קיימת חשיבות גדולה לאיתור מוקדם של מצבים חריגים והפניה לטיפולים הנדרשים בכדי לטפל במצבים שבהם נדרשת התערבות. המומחים המייעצים בשירות התפתחות הילד בשיחת הווידאו, מתשאלים את ההורים בנוגע לילדם, צופים בילד או בילדה כאשר הם פועלים בסביבתם הטבעית ולאחר מכן נותנים להורים מענה לשאלות ולחששות שמציפים אותם בנוגע לקצב ההתפתחות של ילדם. כמו כן, ניתנת הדרכה ראשונית, כלים והמלצות לתרגול בבית עד למועד האבחון.
מיכאל מישורי דרעי, מנהל מחוז ירושלים ב'כללית': "השירות מהווה פריצת דרך נוספת בתחום השירותים הדיגיטליים שמעניקה 'כללית' לכל המשפחה. ייעוץ וידאו בהתפתחות הילד הוא שירות שנותן מענה לעלייה המשמעותית בפניות לאבחון בהתפתחות הילד לדור ההורים הצעירים, שרגילים ומשתמשים בשירותי האונליין בכל תחומי החיים. בכך מרחיבים אנו את שעות השירות, מקלים על העומס ונותנים מענה להפגת החששות של ההורים עד למועד האבחון"
איך זה עובד?
ההורים מקבלים הפניה לטיפול בהתפתחות הילד מרופא הילדים.
מגיע קישור לנייד של ההורה.
נוצר קשר עם ההורה ונקבע תור לייעוץ בווידאו, במקביל לקביעת התור לאבחון.
ההורה מקבל הודעת SMS עם קישור מתאים להורדת אפליקציית ההתקשרות, הוראות הפעלה ו-SMS נוסף לתזכורת ביום התור, כחמש דקות לפני הייעוץ הווירטואלי.
הייעוץ מתקיים בשיחת וידאו מבית המטופל ביום ובשעה שנקבעו.
במידת הצורך, מקבלים ההורים הכוונה והדרכה לתרגול עד לתור במכון.