לביבות תפוחי אדמה

צילום: דן פרץ
צילום: דן פרץ
מנה קלילה לחג השבועות שמשתלבת מצוין עם מטבלי גבינה ומועשרת בחלבון

מצרכים (להכנת 15 לביבות)

2 תפוחי אדמה (200 גרם) מקולפים

2 גזרים (150 גרם) מקולפים

קישוא (200 גרם)

בצל קצוץ או מגורר בפומפייה

כף מדידה אבקת מרק עגבניות גורמה

כף מדידה אבקת חלבון

ביצה

2 כפות כוסברה או פטרוזיליה קצוצה

2 כפיות בהרט

מלח ים לפי הטעם

פלפל שחור גרוס לפי הטעם

ספריי שמן זית

הוראות הכנה

1. מגוררים את תפוחי האדמה, הגזרים והקישוא בפומפייה, סוחטים מנוזלים ומניחים בקערה.

2. מוסיפים בצל, ביצה, כוסברה (או פטרוזיליה), אבקת מרק עגבניות ובהרט ומערבבים לתערובת אחידה. מתבלים במלח ובפלפל לפי הטעם.

3. מרססים שמן זית על מחבת ומחממים מעל אש בינונית. כשהשמן חם, מניחים בעזרת כף לביבות ומטגנים למשך 4-5 דקות מכל צד עד להזהבה.

ערכים תזונתיים ליחידה אחת: אנרגיה – 39 קק"ל, חלבון – 1.3 גרם, פחמימות – 6.2 גרם, שומן – 1.1 גרם.

המתכון מוגש באדיבות חברת 'הרבלייף' מתוך ספר מתכוני הבריאות 'מבשלים דרך חיים', שכולל כ-80 מתכונים מגוונים על טהרת הבריאות עם פירוט ערכים תזונתיים