לעבור את החגים בשלום

צילום אילוסטרציה: Adelia Rosalinda, Pixabay
צילום אילוסטרציה: Adelia Rosalinda, Pixabay
למרות ריבוי הארוחות והתיאבון המוגבר, אפשר ליהנות מהחגים ולצאת מהם לשגרה ללא משקל עודף

תקופת החגים הגיעה והחשש לסיים את התקופה עם עודפי שומן גובר. מרבית הישראלים עולים במשקל במהלך תקופת החגים בכמה קילוגרמים. לפניכם מספר טיפים כיצד לעבור את התקופה השמחה בשלום.

תקופת החגים היא באמת תקופה מאתגרת אבל יש מספר דרכים שיוכלו להקל עלינו למזער נזקים.

ראשית, נסו לתכנן מראש את הארוחות שלכם וככה להגיע לשליטה המקסימלית בקלוריות.

לא הייתי מוותר על ארוחות החג!  צריך לזכור שהנפש והגוף שלנו מחוברים ואסור להזניח אף אחד מהם.

נסו להקפיד על אכילה של חלבונים ולהמעיט בשומנים ופחמימות. זה לא אומר שצריך להימנע ולהרעיב את עצמכם, אלא לשלוט בכמויות שזה שם המשחק.

נסו 'לפצות' על האכילה בפעילות גופנית. שלבו פעמיים עד שלוש בשבוע אימונים בסדר היום שלכם. הקפידו לשלב יותר אימונים אירוביים שיגבירו את שריפת השומנים.

בסופו של יום, הכול עניין של תכנון 'הוצאות מול הכנסות'. ברגע שנתכנן את הכול מראש ונגיע מוכנים לחג – נמנע את העלייה במשקל.

תפריט מומלץ:

בוקר: 1 ביצה L ( 8 גרם חלבון), חצי קופסת קוטג' 5% (12.5 גרם חלבון), פיתה כוסמין (עד 100 קלוריות) ושתי ירקות לבחירה

צהריים: 200 גרם של חזה עוף (50 גרם חלבון), 150 גרם אורז בסמטי ושתי ירקות לבחירה.

ערב: סלט ירקות עשיר, גבינה בולגרית 5%, כף טחינה (מוכנה לא גולמית), קוביות בטטה שנאפו בתנור וחצי קופסת טונה (12.5 גרם חלבון).

יומן האכילה הינו המלצה ואינו מהווה תחליף לעצת תזונאי מוסמך.

שנה טובה, חג שמח וטעים.