מאפינס פירות יבשים

צילום: דן פרץ
צילום: דן פרץ
קינוח מושקע, משודרג ועתיר חלבון לחגוג אתו את ראש השנה לאילנות – ט"ו בשבט

רכיבים (ל-4 מנות):

3 כפות מדידה אבקת שייק פורמולה 1

כף מדידה אבקת חלבון

כף מדידה אבקת סיבים תזונתיים

100 גרם גבינת ריקוטה 5% מפוררת

100 גרם משמשים מיובשים קצוצים דק

חופן אגוזי מלך קצוצים

חופן צימוקים קצוצים

חופן שבבי קוקוס (לא חובה)

קליפה מגוררת מלימון או מתפוז

קורט קינמון

ביצה

50 מ"ל חלב דל שומן (אפשר גם חלב שיבולת שועל, חלב שקדים או חלב סויה)

אופן ההכנה:

1. מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים תבנית שקעים של מאפינס במנג׳טים מנייר.

2. מניחים בקערה את אבקת הפורמולה, אבקת החלבון, אבקת הסיבים התזונתיים, גבינת ריקוטה, משמשים, אגוזים, צימוקים, שבבי קוקוס, קליפת לימון (או תפוז) והקינמון ומערבבים לתערובת אחידה.

3. מוסיפים את החלב והביצה ומערבבים עד שמתקבלת תערובת אחידה וסמיכה.

4. מחלקים את התערובת בין השקעים ואופים למשך 20-25 דקות עד להזהבה.

המתכון מוגש באדיבות חברת 'הרבלייף'. מתוך ספר מתכוני הבריאות 'מבשלים דרך חיים' שכולל כ-80 מתכונים מגוונים על טהרת הבריאות עם פירוט ערכים תזונתיים.

ערכים תזונתיים ליחידה אחת עם חלב דל שומן: אנרגיה – 218 קק"ל, חלבון – 10 גרם, פחמימות – 24.7 גרם, שומן – 8.6 גרם.