מלבי על בסיס תה

צילום: דן פרץ
צילום: דן פרץ
גרסה משופרת ובריאה להכנת מלבי עשיר בחלבון עם סירופ פטל על בסיס תה

רכיבים:

חצי ליטר חלב דל שומן

רבע כוס קורנפלור

2 כפות מדידה אבקת פורמולה 1 וניל

כפית דבש

חצי כפית תמצית וניל

לסירופ פטל:

חצי כפית תה צמחי נמס פטל

כפית דבש

רבע כוס מים

להגשה:

כף גרגרי רימון 

כף שבבי קוקוס קלויים במחבת יבשה עד להזהבה

כף פיסטוקים קלויים במחבת יבשה עד להזהבה, טחון דק

אופן ההכנה:

1. מניחים את כוס החלב ואת הקורנפלור בסיר ומבשלים תוך כדי ערבוב עד שהקורנפלור נמס וללא גושים.

2. מוסיפים את החלב הנותר, אבקת הפורמולה, הדבש ותמצית הווניל ומבשלים תוך כדי ערבוב עד לתערובת סמיכה ומבעבעת.

3. מחלקים את המלבי לכוסות הגשה ומצננים במקרר.

4. הכנת הסירופ: מניחים את המים, הדבש והתה הנמס בסיר קטן ומביאים לרתיחה. מבשלים שתי דקות ומסירים מהאש. מצננים לחלוטין.

5. יוצקים כפית של הסירופ מעל המלבי. מפזרים גרגרי רימון, שבבי קוקוס ופיסטוק טחון ומגישים. 

ערכים תזונתיים למנה אחת: אנרגיה – 326 קק"ל, חלבון – 14 גרם, פחמימות – 47.6 גרם, שומן – 9.7 גרם.

המתכון מוגש באדיבות חברת 'הרבלייף', מתוך הספר מתכוני הבריאות 'מבשלים דרך חיים', הכולל כ-80 מתכונים מגוונים על טהרת הבריאות עם פירוט ערכים תזונתיים.

סרטון להכנת מלבי