מרק אפונה

צילום: דן פרץ
צילום: דן פרץ
מנה עתירת חלבון, עם צבע מזמין וטעם מיוחד * מתכון שקל וכיף להכין ולהתענג על כל טיפה ביום חורף קר

רכיבים (ל-4 מנות):

6 בצלים ירוקים קצוצים גס

300 גרם אפונת גינה קפואה

3 כוסות (750 מ"ל) מים קרים או רותחים

חופן עלי נענע קצוצים גס

3 כפות מדידה אבקת חלבון

מלח ים לפי הטעם

פלפל שחור גרוס לפי הטעם

ניתן להחליף את הנענע בכוסברה ובחצי פלפל ירוק חריף

להגשה:

כף יוגורט

אופן ההכנה:

1. מניחים את הבצל הירוק והאפונה בבלנדר, יוצקים פנימה את המים, עלי הנענע ואבקת החלבון ומערבלים למרק חלק.

2. מתבלים במלח ובפלפל לפי הטעם.

3. מניחים כף יוגורט במרכז כל קערה.

ערכים תזונתיים למנה אחת: אנרגיה – 76 קק"ל, חלבון – 8.5 גרם, פחמימות – 8.1 גרם. ללא שומן.

המתכון מוגש באדיבות חברת 'הרבלייף', מתוך ספר מתכוני הבריאות 'מבשלים דרך חיים' הכולל כ-80 מתכונים מגוונים על טהרת הבריאות עם פירוט ערכים תזונתיים