מתגלגלים קרוב לבית

טיול מתגלגל, מרתק וייחודי על קורקינט חשמלי במוצא, אגם בית זית, עין כרם ומקומות נוספים

השבוע הזדמנה לי חוויה ייחודית ומרתקת במיוחד ואני מעוניין להמליץ עליה להרפתקנים ולאוהבי הטבע שביניכם. אגם בית זית היפיפה והמלא על גדותיו בימים אלה והאזור סביבו כפי שמעולם לא חוויתם. טיול מתגלגל של כשעתיים וקצת על קורקינט חשמלי בעל שלושה גלגלים עם הסברים מאלפים ויופי קסום. חוויה שאסור להחמיץ.

הטיול שבו השתתפתי ומוצע לכולכם מתחיל בבית קפה קסום הנמצא בבית ילין במוצא על שרידי מבנה עתיק מימי בית שני. משם יצאנו ביום אביבי לטיול מתגלגל באגם בית זית, אגם עונתי ויפיפה המתמלא מים בחורף וכרגע נמצא בשיאו בעקבות הגשמים האחרונים. במהלך הטיול עצרנו מספר פעמים לתצפיות ולהסברים של המדריך עד שהגענו לסכר בית זית – קיר בטון עצום אשר עוצר את מי האגם. בשיא החורף ובימים אלה עוברים המים את קיר האבן ויוצרים מפל מרהיב ביופיו המאפשר למים לזרום לנחל שורק ולמאגרים שנבנו לאורכו לפני שהם חוזרים לים התיכון. היופי כאן מדהים – שילוב של ירוק ופריחה של ראשית האביב. השילוב הזה של אגם מים יחד עם פריחה מקסימה מרגיש לי ממש כמו בחו"ל וכל זה ממש כאן, מתחת לבית.

לאחר עצירה והסבר על הסכר המשכנו ברכיבה עד לפאתי שכונת עין כרם, שם עצרנו לתצפית על  'ואדי התימנים' – שכונה ציורית בצפון עין כרם. הוואדי המטפס לשכונת עין כרם קסום ביופיו ומלא בעצי זית עתיקים שניטעו זה מכבר. בתצפית זו זכינו לטעום תה צמחים מתוק ונהנינו מנוף ציורי וקדום. זו גם הזדמנות לבקר בכפר עין כרם הציורי, לצלם תמונה או וידאו למזכרת לפני שחוזרים על עקבותינו ומתגלגלים שוב לאורך אגם בית זית עד לנקודת ההתחלה.

גם אם אתם מכירים את המסלול, בטוח לא חוויתם אותו על כלי ייחודי ומפתיע בשם טרייק, קורקינט חשמלי בעל שלושה גלגלים, יציב ובטוח. מדובר על כלי שיוצר לפני 15 שנה. הוא יחיד מסוגו כי הוא יועד לכוחות הביטחון ונמצא כיום בשימושם של פקחים ושל שוטרים באמריקה.

עדו גביש, יזם תיירות, רכש 15 יחידות של הכלי הייחודי שכיום לא מיוצר יותר והוא ישמח להעביר את חוויית הרכיבה עליו לכל מי שמעוניין. הטיול מתקיים בהתאם לתנאי מזג האוויר. הרכיבה על הקורקינט קלה ומהנה ואינה דורשת ידע מוקדם (אך מחייבת רישיון נהיגה). כולם מתגלגלים באותו הקצב ובאותה מהירות ונהנים יחד מאווירה צבעונית ומרתקת. הרכיבה היא קלה ואינה כרוכה במאמץ מיוחד.

עדו גביש מבהיר, כי הטיול מתאים גם למשפחות, זוגות, בודדים, קבוצות וארגונים. לדבריו, זו גם דרך נהדרת לחגוג ימי הולדת או ימי גיבוש לצוות עובדים. ניתן לקיים את הפעילות במסלולים שונים ברחבי הארץ ובהם הירקון ונמל תל אביב, נווה צדק, נחל אלכסנדר ונחל ציפורי.

משך הטיול: כשעתיים וחצי. עלות הטיול: 175 שקלים למשתתף. נסו ותיהנו.               

פרטים נוספים באתר 'מתגלגלים'.