סמבוסק

צילום: אלעד ברנגה
צילום: אלעד ברנגה
גרסת הבריאות למאכל האהוב * החידוש המרענן טמון בתוספת החלבון ההופכת את הסמבוסק המסורתי למועשר בחלבון, מזין ובריא

רכיבים לבצק:

גביע יוגורט בטעם טבעי

180 גרם קמח כוסמין מלא

3 כפות מדידה אבקת חלבון או 2 כפות מדידה אבקת חלבון וכף אבקת מרק עגבניות גורמה

חצי שקית אבקת אפייה

קורט מלח

2 ביצים

שומשום או קצח

רכיבים למילוי:

2 עגבניות חתוכות לקוביות

גבינה לבחירה: מוצרלה/ פטה/ בולגרית

עשבי תבלין: בזיליקום, אורגנו

זיתים

אופן ההכנה:

1. הכנת הבצק: מניחים בקערה את קמח הכוסמין, אבקת האפייה, מלח, יוגורט, ביצים, אבקת החלבון (ואם תרצו גם אבקת מרק עגבניות גורמה) ומערבבים היטב. לשים עד שיוצא בצק אחיד (אפשר לקרר מעט בסוף הלישה).

2. הכנת המילוי: מניחים בקערה את כל המרכיבים ומערבבים. אם רוצים רוטב עגבניות, מניחים את העגבניות בבלנדר ומוסיפים כף שטוחה של אבקת מרק עגבניות. טוחנים למרקם אחיד. מוסיפים לרוטב את הגבינה, עשבי התיבול והזיתים או כל תוספת שהיא לטעמכם.

3. מחממים תנור ל-180 מעלות. מרדדים את הבצק למשטח אחיד, אפשר לקמח מידי פעם. קורצים עיגולים וממלאים כל עיגול במילוי. סוגרים לחצי ירח ומהדקים מסביב עם מזלג. מברישים כל סמבוסק בביצה ומפזרים מעט שומשום או קצח. מכניסים לתנור ל-10-15 דקות עד שמשחים.

המתכון מוגש באדיבות חברת 'הרבלייף'

סרטון להכנת סמבוסק עם השפים והתזונאים הקליניים, אודי ברקן ואושר אילדמן, כולל טיפים לאפייה קלה ומוצלחת: