פאי טונה

צילום: דן פרץ
צילום: דן פרץ
מתכון מפתיע שמתאים גם כמנה עיקרית וגם כארוחה קלה לבוקר או לערב * בריא ומועשר בחלבון

מצרכים

תבנית בקוטר 15 ס"מ

כף שמן זית

בצל קצוץ דק

שן שום כתושה

100 גרם טונה במים

3 חלמונים

4 כפות מדידה אבקת חלבון

100 גרם גבינה לבנה

כף מים

מלח ים לפי הטעם

פלפל שחור גרוס לפי הטעם

פטרוזיליה קצוצה להגשה

הוראות הכנה

1. מחממים תנור לחום של 180מעלות ומשמנים תבנית בקוטר 15 ס״מ במעט שמן.

2. מחממים את שמן הזית במחבת מעל ללהבה בינונית. כשהשמן חם, מוסיפים את הבצל ומטגנים עד לריכוך ולהזהבה. מוסיפים את השום ומטגנים דקה. מצננים, מוסיפים את הטונה, מתבלים במלח ובפלפל ומערבבים.

3. מניחים את החלמונים בקערה ומקציפים לבלילה תפוחה ובהירה. מוסיפים את אבקת החלבון, הגבינה הלבנה והמים, מתבלים במלח ובפלפל ומערבבים היטב לבלילה אחידה.

4. מחממים מחבת בקוטר 15 ס״מ מעל ללהבה בינונית. מברישים במעט שמן ויוצקים מחצית מהבלילה לשכבה אחידה. מערסלים בעדינות את המחבת לציפוי הדפנות בבלילה ומטגנים עד שהחביתית התייצבה.

5. מפזרים מעל את תערובת הטונה והבצל ויוצקים מעל את מחצית הבלילה הנותרת לכיסוי התערובת.

6. מעבירים לתבנית האפייה ואופים בתנור למשך 15 דקות עד להזהבה. מצננים מספר דקות לפני שהופכים את הפאי על צלחת הגשה. מפזרים מעל פטרוזיליה קצוצה ומגישים. מומלץ עם יוגורט בצד.

המתכון מוגש באדיבות חברת 'הרבלייף', מתוך ספר מתכוני הבריאות החדש של חברת 'הרבלייף' – 'מבשלים דרך חיים' – המאגד כ-80 מתכונים מגוונים על טהרת הבריאות הכוללים ערכים תזונתיים. ניתן להזמין את הספר באתר הרבלייף (דף המפיצים) herbelife.co.il.