צריכת ויטמינים ללא מאמץ

צילום: גאיה פלד
צילום: גאיה פלד
הקורונה בעיצומה והחורף גם * על חשיבות צריכת ויטמינים לחיזוק מערכת החיסון

למחסור בוויטמינים צפויות להיות השלכות בריאותיות רבות, בייחוד כאשר מתמודדים עם נגיף מדבק כמו הקורונה וגם כאשר מזג האוויר מתקרר.

ידוע, כי לקראת החורף מתעוררות כל המחלות האופייניות, ביניהן שפעת, הצטננויות ואף דלקות שונות. רופאים ותזונאים ממליצים לתחזק ולתגבר את ההגנה הטבעית של הגוף באמצעות ויטימנים, כך שמערכת החיסון – בין היתר – תדע להגן על הגוף מפני מזהמים סביבתיים.

על פי מחקרים שבוצעו בארץ ובעולם נמצא, כי יש מתאם בין רמה נמוכה של ויטמין D להידבקות בנגיף הקורונה ולסיכון רב יותר להתאשפז ולפתח את המחלה בצורה קשה אף יותר. בנוסף, כאשר קר, זרימת הדם פחות טובה ולכן מערכת החיסון מתקשה ומחלישה – מה שמעלה את הסיכוי לחלות. רשויות הבריאות בישראל ובעולם ממליצות על מינונים של צריכת ויטמין D אשר נע בין 400 ל- 800 יחידות בינלאומיות ליום (יחב"ל) לאדם בוגר.

במידה וכבר חליתם בשפעת, הוכיחו מחקרים רבים כי צריכת ויטמין C מפחיתה משמעותית את עוצמת הההצטננות וגם את אורכה. בנוסף, מכיל הוויטמין אנטיאוקסידנט (נוגד חמצון) ולכן הוא בעל חשיבות בתפקוד מערכת החיסון. צריכתו של ויטמין C משתנה בין גבר לאישה, כאשר אישה בריאה זקוקה ל-75 מ"ג ביום וגבר בריא זקוק ל-90 מ"ג ביום.

חברת '22 קרבון –22 Carbon  ', משיקה בארץ את משקה הוויטמינים 'TOPSHAPE', המכיל את הוויטמינים החיוניים C ו-D בבקבוק אחד, ויטמינים נוספים כמו B6ו-B12 ואינו נושא את הסימון האדום. המשקה טעים, בריא, מכיל רק 19 קלוריות ל-100 מ"ל ומגיע בשלושה טעמים שונים: תפוח, תפוז ולימון-ליים. אינו מכיל חומרים משמרים וחומצה פולית.

טיפים: מתי מומלץ לחזק את הגוף עם ויטמינים:

1. גם לילדים ולבני נוער חסרים לפעמים ויטמנים, וכמובן לנשים, נשים בהיריון, גברים וקשישים.

2. למי שמתאמן באופן קבוע מומלץ לחזק את הגוף עם ויטמינים.

3. מומלץ מאוד לקחת ויטמינים למי שנמצא בדיאטה, חוסר איזון בתזונה, נשים בהיריון או אחרי לידה.

4. רובנו לא מודעים לכך שבמצבי מתח הוויטמינים יכולים לעזור.

5. אחרי ניתוח, כאשר הגוף מתאושש, מומלץ לחזק אותו באמצעות ויטימינים.

המאמר מוגש באדיבות מומחי המשקה הבינלאומיים של המותג TOPSHAPE