רולדת פרג

צילום: דן פרץ
צילום: דן פרץ
הטעם שמזכיר לנו את חג הפורים במתכון מועשר בחלבון ובסיבים תזונתיים

מצרכים לבצק (ל-10 פרוסות)

6 כפות מדידה פורמולה 1 ספורט בטעם וניל

כף מדידה אבקת סיבים תזונתיים

¾ כוס קמח

כפית סודה לשתייה

קליפה מגוררת מלימון אחד

2 ביצים

פקק תרכיז משקה אלוורה בטעם טבעי

מצרכים למילוי פרג:

חצי כוס  חלב דל שומן/משקה שיבולת שועל/שקדים/סויה

כוס (70 גרם) פרג טחון טרי

כף מדידה פורמולה 1 בטעם וניל עוגיות

כפית דבש

אופן ההכנה

1. הכנת המילוי: מניחים בסיר את החלב ומביאים לרתיחה עדינה. מוסיפים את הפרג הטחון ומבשלים תוך כדי ערבוב עד שהפרג סופג את רוב הנוזלים לכדי תערובת סמיכה. מסירים מהאש, מוסיפים את אבקת הפורמולה 1 בטעם וניל עוגיות והדבש, מערבבים ומצננים לטמפרטורת החדר.

2. הכנת הבצק: מניחים את אבקת הפורמולה 1 ספורט, אבקת סיבים תזונתיים, קמח, סודה לשתייה וקליפת לימון מגוררת בקערה ומערבבים היטב. מוסיפים את הביצים ותרכיז משקה האלוורה ומערבבים עד שמתקבל בצק אחיד.

מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.

3. מרדדים על גבי משטח מקומח את הבצק למלבן בעובי 5 מ״מ.

4. מורחים את תערובת הפרג בשכבה אחידה ומגלגלים לרולדה.

5. מניחים את הרולדה בתבנית כשהתפר פונה כלפי מטה. בעזרת סכין חורצים פרוסות ברוחב 5 ס״מ ואופים למשך 15 דקות עד להזהבה.

6. מצננים וחותכים לפרוסות.

ערכים תזונתיים (ליחידה אחת): אנרגיה – 124 קק"ל, חלבון – 7.1 גרם, פחמימה – 13.7 גרם, שומן – 4.2 גרם.

המתכון מוגש באדיבות חברת 'הרבלייף' מתוך ספר מתכוני הבריאות 'מבשלים דרך חיים', הכולל  כ-80 מתכונים מגוונים על טהרת הבריאות עם פירוט ערכים תזונתיים