'רכבת לילה'

מתוך 'געגועים לפנים' (צילום: נעמה צ'רניץ)
מתוך 'געגועים לפנים' (צילום: נעמה צ'רניץ)
תיאטרון הקרון חונך את משכן דוידסון החדש גם למבוגרים בסדרת אירועי מחול ותיאטרון חזותי

תיאטרון הקרון, שעבר למבנה החדש בגן הפעמון בירושלים – משכן תיאטרון דוידסון – מציע תוכנית חדשה למבוגרים עם הפרויקט 'רכבת לילה' – סדרת אירועי מחול ותיאטרון חזותי של מיטב היוצרות והיוצרים בישראל. אירועי 'רכבת לילה' יתקיימו אחת לחודשיים בין חללי המבנה שישנה את צורתו מספר פעמים במהלך הערב. 'רכבת לילה' היא חלק מהרצון של תיאטרון הקרון ליצור מרכז של תרבות חזותית פעיל בכל שעות היממה ולהציע תוכן של תרבות עכשווית גם לנוער וגם למבוגרים (בדומה להצגות המוצגות בפסטיבל הקרון הבינלאומי בקיץ).

בהמשך למסורת של תיאטרון הקרון, השמה דגש על תרבות איכותית ועל בינתחומיות של האומנויות השונות, מרחיבה 'רכבת לילה' את קהל היעד של אומנות עכשווית בירושלים ופועלת לצמצום פערים, תוך התייחסות למרקם החיים העשיר של העיר. זהו מפגש בין יוזמות תרבות מקומיות, עבודות במה בינתחומיות והקהל הירושלמי.

האוצר והמנהל האומנותי הוא ישראל ארלנגר. אומן במה בינתחומי, בוגר בית הספר לתיאטרון חזותי. בעבודותיו עוסק ארלנגר בהמצאה ובניתוח של המופע כתופעה שיש לחקור ובעיצוב דמותו של המופע העכשווי מתוך הקשר תרבותי רחב.

הערב הראשון יתקיים ביום חמישי, 24.2, 20:30. להלן תוכנית הערב:

'מחווה לשנטל', שלי פלמון: עבודת וידאו המפגישה שתי עבודות ושני מדיומים – הסולו ׳השתהות התלהבות׳ שעלה בפסטיבל ריקודי חדר 2020 וסרטה הראשון של שנטל אקרמן, שהייתה במאית קולנוע בלגית יהודייה, "Saute ma Ville”. פלמון אוספת את רצף התנועות של שנטל בסרטה ומקיימת אותו בגופה, תוך כדי שהיא מפגישה אותו עם חלקים מהסולו ומהפרשנות שלה לאירועים המתרחשים בסרט.

'מתוך הבפנוך ועל פני שק העור', סיון שלצר: ברוכות הבאות וברוכים הבאים ל 'cabinet of curiosities'שלנו.
בבחוץ, יודע העור שלנו להיפתח ולחשוף, ובפנים, הלשון כבר מקופלת באריזת מתנה, הידיים נוגעות בעולם ללא היסוס והמעי נשפך, נמזג בנדיבות, אך בשליטה. העלילה מתרחשת במרחק סף נגיעה. סיון תחוג סביב הצופים ביחד עם הרקדנית הגר דרומי. בסוג של נינוחות וחומריות נוזלית, הן נעות ואוחזות איבר דמוי מעיים. בהבעת פנים אטומה ובשפת גוף עניינית, מזכירות האסוציאציות הנבראות במרחב תמונות חלום, תעתועי ראייה ושאר אילוזיות.

'געגועים לפנים Live', איריס ארז: על רקע עידן הקורונה שבו אנו מתקשרים דרך רשתות חברתיות בעיקר באמצעות תמונת הראש שלנו, נבדוק את הפרוטומה (פסלי ראש וצוואר היסטוריים) החיה והשפעתה על תפיסת הזמן המשתבש, הקיום החלקי והקשר האנושי. זהויות חומקות, הרצון להנצחה ומה מספרים לנו הדימויים של חיינו על הזמן ועל הנצח.
'געגועים לפנים' עלה לראשונה כמופע דיגיטלי במסגרת פסטיבל מחול שלם ועתה הוא חוזר כמופע חי. בניסיון להבין את המעבר מהמסך אל הבמה, מוזמן הקהל למעין טקס מעבר שסופו עדיין לא ידוע. מה קורה לגוף ולזיכרון? מה נצבר ומה נשכח? ולאן מועדות פנינו? הגוף כתוצר היברידי של תקופה, בתהליכים שהואצו בשנה וחצי האחרונות, מקבל גשמיות באופנים שונים.

מחיר כרטיס: 50 שקלים במכירה מוקדמת, 60 שקלים בקופות.

לרכישה: 4524* ובאתר www.traintheater.co.il.