שנת לימודים מוצלחת ובריאה

צילום: שליס בע"מ
לאחר תקופה ארוכה של חוסר ודאות, שנת הלימודים שנפתחת היא זמן מצוין לחזור לתלם ולאמץ מספר הרגלים בשגרת הלימודים היומיומית • ומה נמרח בכריך היומי לבית הספר? * כמה הצעות קלות הכנה לפניכם

שנת הלימודים בפתח וכולנו מקווים ומייחלים שתהיה שנה 'רגילה', שהילדים 'סתם' יתלבשו בבוקר ו'סתם' ילכו לבית הספר. בתקופה ארוכה כל כך של אי ודאות ואי בהירות כולנו צמאים לשגרה. שינה לא מספקת, אכילה לא מסודרת ופעילות גופנית לא סדירה – כל אלה יכולים לפגוע לנו בבריאות. תחילת שנת הלימודים זו הזדמנות לאסוף את הרסיסים, להשיב ולאמץ הרגלים חדשים לשגרה היומית.

אז מהם חמשת ההרגלים שכדאי לאמץ בשנת הלימודים?

1. אכילה לפני יציאה למסגרות: זה יכול להיות פרי או ירק, דייסת קוואקר, יוגורט עם גרנולה או פרוסה עם ממרח, אבל הקפידו שהילדים יאכלו לפני היציאה מהבית.

2. בוקר של כי"ף: הכינו קופסת אוכל לפני כלל האצבע כי"ף – כריך, ירק ופרי. הכריך הוא תזכורת למנת פחמימה אך ניתן גם להגיש מנת פחמימה (רצוי מלאה) שהיא לא לחם, בשילוב חלבון. וכמובן, כל יום להגיש מנת ירק ומנת פרי. כריך עם ממרח מתוק כדאי להגביל לפעם או פעמיים בשבוע מקסימום.

3. שלחו עם הילדים מים לבית הספר: לא מיץ, לא שוקו ולא מים עם תרכיז. מים בלבד ורצוי בבקבוק גדול. אפשר להוסיף למים כמה עלי נענע למי שאוהב.

4. תכנון מראש:הכינו עם הילדים תפריט שבועי לבית הספר. הכנת תפריט מראש תאפשר גיוון וגם פחות זמן חיכוכים בבוקר.

5. ללא ממתקים: שימו לב, לא מומלץ לשלב בתפריט דגני בוקר מסוכרים, חטיפי בריאות, מעדנים ממותקים ושאר דברי מתיקה.

לפניכם כמה רעיונות לממרחים מקוריים, טעימים ובריאים, אשר יכולים להשתלב בקלות בתפריט הכריכים השבועי לבית הספר:  

כריך עם ממרח עדשים כתומות: מבשלים כוס עדשים ב-3 כוסות מים רותחים כ-20 דקות עד שהעדשים מתרככות והמים נספגים. מסננים משאריות מים. מוסיפים כף טחינה גולמית, שן שום, 3 כפות שמן זית, חצי לימון סחוט, מלח ופלפל לפי הטעם וטוחנים במג’ימיקס. אפשר גם להוסיף כמון ופטרוזיליה והממרח גם עובד נהדר עם שעועית לבנה.

כריך עם ממרח פסטו: טוחנים במג’ימיקס 2 כוסות עלי בזיליקום (ללא גבעולים), 3 כפות קשיו/אגוזי מלך, 3 כפות שמן זית וקורט מלח. מומלץ לשלב בכריך עם גבינה צפתית.

כריך עם סלט טונה וביצה קשה: מערבבים קופסת טונה במים, חצי כפית מיונז, כפית שמן זית וביצה קשה מעוכה במזלג. אפשר להוסיף גם מלפפון חמוץ חתוך למי שאוהב.

המאמר מוגש באדיבות חברת 'לאנץ' טיים', יצרנית וספקית של ארוחות בריאות, טריות ומזינות להסעדת ילדים בגני הילדים, בבתי הספר ובצהרונים.