'אורפנד לנד' בהופעה

מופע ראשון מסוגו בישראל: להקת מטאל במופע משותף עם תזמורת האופרה הקאמרית

ORPHANED LAND להקת האוריינטל מטאל הישראלית המצליחה בארץ, שהיא גם הלהקה הישראלית המצליחה ביותר בעולם, חוגגת שלושה עשורים לקיומה במופע ייחודי מסוגו. בפעם הראשונה בישראל. להקת מטאל תקיים מופע בליווי תזמורת בת 45 נגנים, תזמורת האופרה הקאמרית. המופע הוא חד פעמי ויוקלט לאלבום בהופעה חיה.

הלהקה המהפכנית הופיעה בארץ וברחבי העולם. ודווקא במקום שבו סגנון המטאל נחשב לאלים, קיצוני, מלא שנאה ודיסטופי, הלהקה נשארה נאמנה לאורך כל הדרך למסרים של שלום וגישור בין כל העמים ללא קשר לאומה ולדת. בהתאם לכך, משולבים ברפרטואר של הלהקה פיוטים ופסוקים מהמקורות, מהקוראן ומהברית החדשה. להקת ORPHANED LAND רחוקה מדימוי והתנהלות של להקת המטאל הממוצעת בעקבות פועלה ההומניטרי לקירוב לבבות בין עמים ותרבויות. משנה לשנה הם מוכיחים את כוחה המרומם והמאחד של המוסיקה יוצאת הדופן שלהם.

ייחודה של הלהקה בא לידי ביטוי בשילובים של רוק ומטאל לסוגיו עם מוסיקה אתנית-מזרחית, יחד עם שירה בעברית, אנגלית  וגם בערבית. מאחוריה תשעה אלבומים מצליחים למרות ההשמעות המועטות ברדיו הישראלי. הקהל הנאמן בארץ ובעולם חוצה דתות, גילאים ומדינות. טקסט המחאה שלהם מאיר לאנשים דווקא במקומות המדוכאים ביותר במזרח התיכון. המון מעריצים של הלהקה בעולם הערבי חיים במדינות שנחשבות למדינות אויב המדכאות את האזרחים כמו איראן, עיראק, סוריה ולבנון, אך גם במדינות ערביות החיות בשלום אתנו כמו ירדן, מצרים וטורקיה.

הלהקה זכתה בפרס 'גלובל מטאל' של המגזין הבריטי 'מטאל האמר' בשנת 2014 הוכרו  ORPHANED LAND גם בזכות תרומתם הבלתי נלאית לגישור בין אנשים וצברו לאורך הדרך שלושה פרסי שלום בינלאומיים גדולים. להקת מטאל שמקבלת פרסי שלום זהו לא רק דבר נדיר, זה לא פחות ממהפכני.

עם מעריצים הפרושים על פני הגלובוס, וכאמור לא מעט מעריצים ברחבי העולם הערבי, חיפושיה של הלהקה אחר אמת, גישור בין תרבויות ותקווה השפיעו באופן ברור להפליא, עד כי סטיבן ווילסון, אתו שיתפו פעולה, הכריז עליהם כאחת מלהקות המטאל הגדולות ביותר על פני כדור הארץ.

לאורך השנים, שיתפה הלהקה פעולה עם מגוון מוזיקאים מישראל ומרחבי העולם, ביניהם: סטיבן וילסון מלהקת 'פורקיופיין טרי'. באלבום האחרון שיתפו פעולה הגיטריסט של ג'נסיס, סטיב האקט ומישראל יהודה פוליקר (שם הלהקה אפילו לקוח משורה בשירו "עיניים שלי"), מירה עוואד, קובי אפללו, יהודה קיסר ועוד רבים וטובים.

ניהול אמנותי וניצוח: אלון שטרן.

יום חמישי, 10.6, היכל התרבות תל אביב.

הפקה: EGOeast, ICOO הפקות ומיוזיק ביזנס הפקות.

מחירי כרטיסים: החל מ-179 שקלים.

לרכישת כרטיסים: אתר 'לאן', www.leaan.co.il.