אין חג בלי דג

איזה דג מתאים לליל הסדר? * ההמלצות של ווליד מ'ממלכת הדגים' באבו גוש

מידי יום שישי ובכל השבוע, ממתין ווליד גולני בחנותו עם חיוך ועם שלל דגים. לא במקרה הוא נחשב מומחה שכולם מתייעצים עימו.

'ממלכת הדגים' בלב אבו גוש, סמוך למסעדת 'נג'י' ולמנזר הפכה למקום מפגש של כל אוהבי הדגים באזור. בין לקוחותיו מאות תושבים ממבשרת ציון, מהיישובים הסמוכים לאבו גוש וגם מירושלים. אצל ווליד אין פשרות: הדגים תמיד טריים ומגיעים מידי יום ביומו. המחיר הכי זול שתמצאו באזור וגם מומחה לפילוס דגים והכנת תערובות מדגים טחונים.

לקראת ליל הסדר שאלנו את ווליד: מהם הדגים הפופולאריים שעליהם הוא ממליץ לחג?

"מלך הדגים הוא הלוקוס שמתאים לבישול. הרבה לקוחות אוהבים גם דגי ברבוניות אדומים. דג נסיכת הנילוס מומלץ מאוד וגם הלברק והברמונדי שמתאימים להכנה בתנור. הדניס מתאים יותר להכנה בגריל, על האש או בתנור, טונה אדומה מתאימה מאוד לסושי, שיפורה ופרידה מתאימים לטיגון או לגריל, מוסר ים לחריימה או לטיגון".

ווליד מגלה שהסלמון, העשיר באומגה 3 יותר מכל הדגים, הוא הפופולארי ביותר כי הוא קל להכנה, מתאים לתנור ומגיע מנורבגיה פעמיים בשבוע בטיסות ישירות לישראל. לדבריו, הוא מתאים מאוד לליל הסדר וכאמור קל להכנה.

עוד דגים פופולאריים הם הבקלה שמתאימה לטיגון, סרדינים, מרמיר, מקרונים ויש כמובן את אלה שאוהבים תערובת דגים טחונה. יש גם תערובת דגים מרוקאית והדתיים אוהבים תערובת של קרפיון עם בורי.

ווליד (59) נולד למשפחת גולני בעיר העתיקה בירושלים. כבר בגיל 14 החל לעבוד כדייג בשוק מחנה יהודה ונשאר עם הדגים עד היום. החנות שלו, 'ממלכת הדגים', הפכה למקום מפגש של כל אוהבי הדגים באזור. ווליד נמצא כאן כל יום משמונה בבוקר ועד שבע בערב. למי שמתעצל להגיע, יש משלוח חינם עד לבית.

ווליד, נשוי ואב לשבעה, מספר שעבר לאבו גוש והתקבל כאן באהבה: "התחלתי לעבוד כדייג בחנות 'כל בו דגים' של משה כהן ואחר כך עם שותפו נחמן פיינברג ברחוב השקמה 5 בשוק. בהמשך עברתי לגבעת שאול ולפני כמה שנים עברתי לאבו גוש". בין לקוחותיו בעבר היו רמי ועדינה לוי מ'שיווק השקמה', הנשיא יצחק נבון ז"ל שאהב דגים וכאמור, תושבי היישובים הסמוכים לאבו גוש ולא מעט ירושלמים.

ווליד, 'ממלכת הדגים', רחוב רשיד 4, אבו גוש.

למידע ולמשלוחים: 02-6414052, 054-7787969.