אירוע מפלג ולא מאחד

משפחת רבין הפכה את אירועי יום הזיכרון ליצחק רבין, מידי שנה בשנה, במקום לאירוע מאחד, לאירוע מפלג, אירוע שנשלט על ידי טינה בלתי מרוסנת לנתניהו ובדיעבד גם למאות אלפי התומכים בו

בשונה מהפעמים הקודמות, החליט הפעם נתניהו שלא להגיע לטקס הזיכרון לרבין המנוח. אני מרוצה מאד מהחלטתו זו. משפחת רבין התעמרה בראש ממשלת ישראל פומבית די והותר. היא עשתה זאת בבוטות, תוך ניצול גס של הבמה ושל הפריבילגיה שהוענקו לה בזכות היותם בני משפחתו של ראש הממשלה שנרצח.

מדובר בהחלטה נכונה. משפחת רבין הפכה את הכנס הזה, מידי שנה בשנה, במקום לאירוע מאחד, לאירוע מפלג, אירוע שנשלט על ידי טינה בלתי מרוסנת לנתניהו, ובדיעבד גם למאות אלפי התומכים בו. צר להגיד, אבל המשפחה הזו עצמה לא ידעה לכבד את האירוע, אף השתלטה עליו לא בחכמה, אלא תמיד מתוך סירוב עיקש של נטילת אחריות ציבורית כמצופה ממנה. הציבור הגדול שצפה בטקס, ציפה תמיד לתכנים אחרים ולא לגידופים הניתכים עליו כשהם חוזרים ונשנים.

כאשר נתניהו השתתף בטקסים הללו כראש ממשלה, הוא לא ייצג רק את עצמו. הוא בא בשם ציבור גדול ששלח אותו. ההתקפות עליו היו בפועל גם על שולחיו. עכשיו ניתן לומר די. קיים ציבור ענק המסרב להיות עד שוב ושוב לסאגה המשפילה הזו, אשר לעניות דעתי, דווקא פגעה תמיד בזכרו של רבין.

יונתן בן ארצי, הנכד, נבחר משום מה על ידי המשפחה להיות השליח לחזית המיותרת שהם יצרו מול רוב הציבור בישראל, כדי לומר את הדברים הבאים: "אחרי שנים חשוכות של פחד ושיתוק, עם ישראל ניצח. מול תרבות של עריצות העם ניצח. שלטון העם ניצח את שלטון היחיד".

למקרא המילים הללו, שהאיש הצעיר העז להשמיע קבל עם ועדה ברוב שחצנותו (אין לי מילים אחרות להגדיר בהן הופעה זו, מ.ל.), שפשפתי את עיניי בתדהמה. האם הוא חי על הירח? האם אנחנו מדברים באותה שפה? האם אנחנו חיים באותה מדינה?

הבחירות האחרונות הסתיימו, אדון יונתן, ובהן מה לעשות, הליכוד ובראשו נתניהו זכה ב–30 מנדטים. האם אתה באמת סבור כי 30 מנדטים הם "שלטון יחיד" כהגדרתך הילדותית? ולא הזכרנו כאן את העובדה שמרבית המצביעים לרשימות הדתיות הם 'ליכודיים' על פי מהותם הפוליטית, ואתה אומר "שלטון יחיד"? דווקא אתה, העושה שימוש בביטוי הזה על מנת להגדיר אותם ככאלה, משדר את האטימות של החוג ממנו יצאת, משדר שוב ושוב את הסירוב להסתכל לאמת בעיניים, ויותר גרוע, משדר את התייצבותך לצד 'מהנדסי התודעה' בישראל בעזרת שימוש ב'עובדות' שלהן נתתם פרשנות מזויפת.

אפשר לסכם את הסאגה הזו בתביעה לקצוב את חלקה של משפחת רבין בטקסים הבאים, בכך שהם יהיו אלה שייטלו חלק בצד הדתי של הטקס בלבד. אני בטוח שכל החרדים לכבודו של המנוח יברכו על כל פעולה לשחרור אירועי היום הזה להבא מאחיזתה הבלתי מרוסנת  של משפחת רבין בטקסי הזיכרון הנערכים בו.

ביניים: מתן מים לירדן יחמיר את מצבה של הכינרת

לפני כשבועיים נפל דבר במחוזותינו. השרה לתשתיות לאומיות קארין אלהרר החליטה לשבח את העובדה כי ישראל החליטה להעניק עוד מתת חינם למלך עבדאללה: עוד מים לירדן. תחלופה מוגברת של מים, היא טענה, תסייע לכינרת.

מזה שנים לא מעטות מתפרסם מידע על זיהום החוזר לפרקים ופוגע בנחלי הצפון, כן, אלה ההולכים כידוע אל הכינרת, אך הכינרת איננה מתמלאת. מי הנחלים נפגעו בשנים האחרונות על ידי זיהום/פיגוע שהוכתר בכינוי לא סימפטי במיוחד 'עכברת'. מן הראוי כי שר יידע ויכיר את המציאות שבה הוא עוסק. אותה עכברת, העלולה לפגוע כאמור מידי קיץ בנחלי הצפון ובכינרת, פגיעתה האפשרית גם בכינרת, עשויה להיות מואצת עקב נדיבותנו המוגזמת. לא חבל?

ורק נזכור ונשאל, מדוע לא התנה בנט את מתן המים בבדיקה מוקדמת? מדוע לכל הרוחות לא תבע בתמורה שיורשה לחקלאי נהריים ולחקלאי אותו אזור פצפון בבקעת הירדן לחזור ולעבד שוב את אדמותיהם?