"אני הרובוט שלכם, מה תזמינו?"

רשתות הקפה 'גרג' ו'ביגה' החלו לשלב רובוטים בסניפי הרשתות ברחבי הארץ שמסייעים למלצרים בעבודתם

רשתות  הקפה גרג וביגה החלו לשלב רובוטים בסניפי הרשת וזאת במסגרת חוזה שחתמה קבוצת גרג עם חברתONE  ROBOTIX  (וואן רובוטיקס) המובילה בענף הרובוטיקה בישראל ומציעה לענפי המסעדנות והמלונאות את "ראנרבוט" רובוט עוזר שמסייע למלצר בעבודתו, כך שהמלצר פנוי לשרת את הלקוח ולהתמקד בהזמנות.

בימים אלו,  לאחר פיילוט מוצלח, רשת קפה גרג ורשת ביגה משלבים בשלב הראשון את  הראנרבוט בעשרה סניפים ובהמשך יכנסו לעוד כ 50 סניפים. בין הסניפים הקיימים כבר: גרג ירושלים, גרג הקניון הגדול פ"ת, ביגה באריאל, גרג טבריה ועוד.

בנוסף לראנרבוט, ישולב בחלק מהסניפים גם הרובוט temi (טמי), של חברת temi הישראלית המייצרת ומפתחת רובוטים המשמשים כעוזר אישי. טמי ישמש  בקפה גרג וביגה כעוזר למארחת כשגם פה המטמיעים של one robotix ממפים את מפת בתי הקפה  וכך טמי מוביל את הלקוחות לשולחן הרלוונטי.

כמו כן הרובוט יערוך משלוחים בקניון, בו הוא פועל,  בעיקר לעובדים בחנויות במתחם.  

הרובוטים שיעבדו בגרג וביגה יהיו לבושים במדים ממותגים, בדקיו כמו המדים של המלצרים והמארחות בסניפים.

לדברי יאיר מלכה מבעלי קפה גרג וביגה: "ענף המסעדנות סובל היום מקושי לגייס מחדש כח אדם, לאחר שאלפי עובדים הוצאו לחל"ת בתקופת הקורונה. עד היום, במהלך המשמרת, המלצר משרת את הלקוח, לוקח את ההזמנה וגם מגיש ומפנה מהשולחנות. כעת, בזכות הרובוט החדש, המלצר יוכל להתפנות אך ורק לשרת את הלקוח מאחר והרובוט, הוא זה שלמעשה יוביל את המגשים אל השולחן ובחזרה אל המטבח, כך השירות של המלצר אינו נפגע והמסעדה שומרת על מצבת המלצרים הקיימת".

לדברי יריב גניס מנהל רשתות בתי הקפה גרג וביגה: "אנשי הפיתוח של ONE ROBOTIX ביצעו  התאמות לסניפים של גרג וביגה, כולל מספרי השולחנות ויצרו פקודות שונות כגון עצירת הרובוט שמגיש את האוכל על ידי המלצר, אפשרות לפקודה לרובוט להגיע לשולחן לצורך פינויים ואף לצורך הגשת סכו"ם ומפיות מהצ'קר במטבח ועד לשולחן הלקוח. בזכות הראנרבוט, נמנע מהמלצר ללכת הלוך ושוב מהמטבח לשולחן הלקוח ולהתמקד בחווית שירות גבוהה".

עודד טהורי, מנכ"ל one robotix: "הרשתות הראשונות להוביל את המהפכה הרובוטית בסניפים רבים הן קפה גרג ורשת ביגה. אנו שמחים ששתי רשתות אלו בחרו בנו להוביל את המהפכה ואין לי ספק שבשנה הקרובה, רובוטים במסעדות ובתי הקפה כבר יהפכו להיות משהו בשגרה ולא חריג בנוף."

רשת  גרג ורשת ביגה נחשבות כיום כמובילות בתחום הקפה בישראל, הן  נמצאות בבעלות יאיר מלכה, גלעד אלמוג, וניר אדרי. קפה גרג מפעילה כיום כ־110 סניפים  ורשת ביגה עם  40 סניפים ברחבי הארץ.