אפריל בהיכל התרבות במודיעין

הרצאות, הצגות ומופעים מוסיקליים לילדים ולכל המשפחה

'הדירה של רוזה' (תיאטרון באר שבע): דרמה משפחתית מסעירה ומרגשת. רוזה בת ה-80 חושדת שדברים לא טובים מתרחשים מאחורי גבה. בנה הבכור, גדי, מנסה נואשות לשכנע אותה למכור את הדירה ולעבור לבית אבות. כלתה אורלי מתחמקת שוב ושוב מלהביא לביקור את הנכד יונתן וסוד גדול אופף את בנה הצעיר רון, סוד שנראה כי כולם מודעים אליו חוץ ממנה. אבל מהו אותו סוד? דרמה משפחתית ומרגשת על אובדן, על הורות ועל זקנה. מאת: שחר פנקס ואיה קפלן. בימוי: איה קפלן. משתתפים: רבקה מיכאלי/סנדרה שדה, מולי שולמן, טלי שרון, רון ביטרמן, אדוה עדני, איתי צ'מה, אלמוג רוזנו/נעם ברמט, אופיר לוי/רותם לוי-יונתן. מוצ"ש, 2.4, 21:00; וראשון, 3.4, 20:30, אודיטוריום היכל התרבות מודיעין. מחיר 129-239 שקלים.

חן מזרחי – סטנד אפ: חן מזרחי, סטנדאפיסט מוכשר ביותר המוכר לכולנו מהתוכנית 'צחוק מהעבודה' ומהרשתות החברתיות. מוצ"ש, 2.4, 21:30, אולם עינן-עזריאלי היכל התרבות מודיעין. מחיר 69-80 שקלים.

'עד קצה הקשת' (הקאמרי): מחזה מוזיקלי על סיפור חייה של ג'ודי גארלנד. חורף 1968, לונדון. אחד ממועדוני הקברט המפורסמים ביותר גאה להציג לסדרת הופעות בת שישה שבועות את הקאמבק הגדול של הכוכבת ג'ודי גארלנד. היא חוזרת והכל מאחוריה: ארבע מערכות יחסים כושלות, ניסיונות התאבדות, התמכרויות לסמים ולאלכוהול. זה נגמר והיא נחושה – בגיל 46 ועם ארוס חדש וצעיר – להחזיר לעצמה את הכתר ואת הקהל. בסוויטה שבמלון 'ריץ', אנחנו רואים אותה במהלך סדרת ההופעות המתישה, נאבקת בשדים שלה – באומץ, בהומור חד כסכין, בנואשות, בתקווה, בלי תקווה וכל זאת כשלצידה (ולפעמים כנגדה) הארוס הצעיר החדש שלה והפסנתרן הוותיק והנאמן שלה. מיה דגן נכנסת לנעליה של גארלנד בלהיט הבינלאומי, שאף עובד לסרט זוכה פרס האוסקר 'ג'ודי' בכיכובה של רנה זלוויגר. המחזה חושף בלי רחמים את העצב שמאחורי הזוהר ואת נפשה האבודה של כוכבת אגדה. תרגום: דורי פרנס. בימוי: עידו רוזנברג. שחקנים: מיה דגן, איציק כהן, ערן מור ואלה רוזנצווייג. שלישי ורביעי, 5-6.4, 20:30, אודיטוריום היכל התרבות מודיעין. מחיר 129-239 שקלים. משך ההצגה: 90 דקות.

מופע ג'אז 'מטייל בברזיל': שלישיית ליאוניד פטשקה ופרננדו סיישס עם שירים נפלאים בסגנון לטיני ואלתורים במקצבים ברזילאיים. סולן: הזמר והגיטריסט פרננדו סיישס מברזיל, המופיע בכל העולם עם מוזיקה ברזילאית וארגנטינאית. בתוכנית: יהיו מפורסמים במקצבים של ג'אז, בוסה נובה, סמבה ועוד. רביעי, 6.4, 21:00, אולם עינן-עזריאלי היכל התרבות מודיעין. מחיר 109-180 שקלים.

כשהקלאסי והפופ נפגשים – גיל שוחט מארח את מיקי גבריאלוב 'עוף גוזל': מעטים הם האומנים אשר נחשבים למיתוס בחייהם ויצירתם הופכת להמנון של קולקטיב תרבותי. כזה הוא המלחין והזמר מיקי גבריאלוב. מתוך צניעות, פשטות, ללא צליל מיותר או מחווה אחת יותר מדיי וממקום של אמת וישירות, כתב מיקי גבריאלוב את הפסקול של הישראליות. מנגינות אינטואיטיביות, מתקשרות עם כל אדם באשר הוא אדם ומושלמות מסוגן. וכמו שהמנגינה של גבריאלוב יוצאת מתוך המקום השורשי והאינטואיציה, כך גם המנגינה היהודית והצוענית. לכן, יבוצעו בקונצרט זה יצירות הנושאות מנגינות באופי זה מאת סראסאטה, ראוול וברהמס. משתתפים: מיקי גבריאלוב, מתן קליין (חליל), אייל קלס (כינור), נתי כהן (תופים), אנסמבל הקשת 'פוליפוניה' וגיל שוחט (פסנתר, ניצוח, הנחיה וניהול אומנותי). מוצ"ש, 9.4, 21:00, אודיטוריום היכל התרבות מודיעין. מחיר 129-210 שקלים.

יציאת מצרים: יובל המבולבל, ילד שובב ומבולבל, נקלע למסע בזמן שבו הוא פוגש את שלל הדמויות מתוך סיפור האגדה: בת פרעה, רעמסס, משה ואהרון. יובל מצטרף למשה ולבני ישראל במאבק על החירות ועל היציאה ממצרים וכך מבין יובל את המשמעות של חירות אמתית. מחזמר מצחיק ומרגש לכל המשפחה המספר את סיפור יציאת מצרים כפי שלא סופר מעולם, מנקודת מבטו של ילד תמים. בהשתתפות יובל המבולבל וכוכבי 'הישרדות 2021'. שני, 11.4, 17:30, אודיטוריום היכל התרבות מודיעין. מחיר: 119 שקלים.

הגדה של כוכבים: כוכבי הילדים האהובים והגדולים בישראל – מיקי, מני ממטרה וקופיקו – על במה אחת בהפקת הענק. סיפור ההגדה מתעורר לחיים בהפקה מרהיבה וצבעונית מלאה בהומור. ההצגה מבוססת על להיטי החג המוכרים בשילוב הלהיטים הגדולים והאהובים של כוכבי הילדים הגדולים והמצחיקים בישראל, שיוצאים יחד למסע מצחיק, מרתק ומרגש לחיפוש אחר האפיקומן. ראשון, 24.4, 17:30, אודיטוריום היכל התרבות מודיעין. מחיר: 99 שקלים.

קונצרט קלאסי׳: רסיטל מאת מאסטיסלב רוסטרופוביץ'. היצירה: הקונצ׳רטו לצ׳לו מאת סנסאנס. השוואות: פבלו קאזאלס, גרגור פיאטיגורסקי ומישה מייסקי. אומן אורח: מיכאל ביאלוברודה (צ׳לו). ביצוע: סנסאנס, קונצ׳רטו לצ׳לו בלה מינור; פגניני, ואריאציות על מיתר סול; רחמנינוב, ווקאליזה לצ׳לו ופסנתר ואנדנטה מתוך סונטה לצ׳לו. ראשון, 24.4, 19:00, אולם עינן-עזריאלי היכל התרבות מודיעין. מחיר 85-99 שקלים.

'הקוסם מארץ עוץ': מחזמר מרהיב לכל המשפחה על פי סיפרו של פראנק באום. קורותיה של דורותי וטוטו הכלב האהוב שלה במסע לארץ עוץ, שם פוגשת דורותי (מיכל אמדורסקי) את הדמויות המופלאות: הדחליל חסר השכל, איש הפח שמחפש לב, האריה חסר האומץ, הפיה הטובה וכמובן את הקוסם הגדול מארץ עוץ. המחזמר מלווה בשירים רבים שהמפורסם ביניהם הוא "אי שם מעבר לקשת". שבת, 30.4, 11:00, אודיטוריום היכל התרבות מודיעין. מחיר: 69-80 שקלים.

איילת איידלברג – 'אהבתה מרתיחה את מי האמבט': סרט דרמה/קומדיה יפני הנושא שם זה והרצאה תחת הכותרת 'החיים כמשל'. על החינוך ועל הקשיחות, על הריחוק הרגשי ועל ההתמודדות. עולם המשפחה והחינוך ביפן מכין את הילדים אל עולם העבודה ואל החיים שדורשים מאמץ והקרבה. כיצד בנויה המשפחה היפנית? מהי חלוקת התפקידים בין ההורים? מדוע כה מועטה הקירבה הפיזית והרגשית? על אלו ערכי יסוד מחנכים את הילדים בגן ובבית הספר וכיצד יצרו אלה את האימפריה הכלכלית הגדולה של יפן המודרנית? שבת, 30.4, 17:00, אולם עינן-עזריאלי היכל התרבות מודיעין. מחיר 75-90 שקלים. 125 דקות.