"אתה לא אדוני"

בחיים ישנם דברים רבים שמשתנים במהלך חיינו וטוב שכך * אך ישנו נושא אחד אשר אסור שיהיה בו שינוי - מדינת ישראל היא מדינה לעם היהודי משולב עם צבא חזק, משטרה מקצועית וארגוני ביון יצירתיים * ליהודים אין ולא תהיה אפשרות אחרת * על משפט אחד המשקף תפיסת עולם

סיפור פשוט אך כל כך עקרוני. אדם מהצד יכול להגיד עוד נאום בכנסת, עוד פוליטיקאים, אך היה הרבה מעבר לזה.

חבר הכנסת איתמר בן גביר עולה לנאום בדוכן הכנסת. גם אם אינכם מאמינים בדרכו של איתמר בן גביר חשוב שתמשיכו לקרוא.

באותו יום ממלא מקום יושב ראש הכנסת הוא חבר הכנסת אחמד טיבי. ושוב, גם אינכם מאמינים בדרכו חשוב שתמשיכו לקרוא.

בן גביר פותח את נאומו ללא הקדמה כלשהי. חבר הכנסת אחמד טיבי נזעק במיקרופון. מבקש מחבר הכנסת איתמר בן גביר לומר בתחילת נאומו ״אדוני יושב ראש הכנסת״. על פניו בקשה לגיטימית. בחושיו המחודדים מבין חבר הכנסת איתמר בן גביר שיש לו כאן הזדמנות להעביר מסר לכולנו. ״אתה לא אדוני, לעולם לא היית ולעולם לא תהיה״. דברים נוקבים. טיבי לא מרפה ודורש מבו גביר לומר "אדוני", אך זה עומד על סירובו וטוען אין חוק או נוהל הדורש ממנו לומר "אדוני", זו רק נורמה התנהגותית. טיבי דורש בתוקף וכאן בן גביר טועה ומכנה את היו"ר התורן "מחבל". בשלב זה מפעיל האחרון את סמכותו כממלא מקום יושב ראש הכנסת ומוריד בכוח בעזרת הסדרנים את ח"כ בן גביר מהדוכן.

האמת, כאשר חבר שלח לי את הסרטון חשבתי לעצמי "נו, עוד שני פוליטיקאים ביום דיונים בכנסת שמנסים למשוך תשומת לב תקשורתית". אך המשפט ששלח החבר עם הסרטון "מה היחס שלך למילה 'אדוני' בחיים שלך?", גרם לי להעמיק בסרטון ולראות אותו מספר פעמים.

אבהיר כי איני מסכים עם אמירתו של ח"כ בן גביר "מחבל". ח"כ ד"ר טיבי הוא רופא, חבר כנסת ואזרח מדינת ישראל. דעותיו ומעשיו אינם דרכי, אך הוא אינו מחבל למרות הכעס שלי עליו בעת ביקורים שלו אצל משפחות מחבלים.

עמוק ומהותי מכך זו המילה "אדוני" במדינת היהודים לאדם אחר שאינו יהודי. טיבי אינו טיפש ולרצון שלו להקטין את ח"כ בן גביר ובכך שיקרא לו "אדוני" מעל בימת הכנסת יש משמעות עמוקה ועקרונית ביותר.

אני משוכנע כי חלק מן הקוראים יגידו שאלה רק כללי נימוס. לא חברים יקרים שלנו, אנחנו ורק אנחנו אדוני הארץ הזו. אני לא נבהל כאשר קוראים לי 'שליט כובש'. זו ארצנו, עליה נגן ואם נדרש – נמסור גם את חיינו עבורה.  

כפי שנדרש ממיעוטים אחרים להתנהג בהולנד, בטורקיה או בפולין, כך אנחנו יכולים ורשאים לדרוש מהמיעוטים החיים לצדנו לנהוג על פי החוקים שלנו. לכל מי שחושב שזו גזענות – מוזמן לטוס למחנות ההשמדה בפולין רק כדי לזכור מה עלול לחזור ולהיות לעם היהודי ללא מדינה וצבא שיגנו עלינו.

המסר של ח"כ איתמר בן גביר חד וברור. אנחנו מכירים בזכות של מיעוטים לחיות כאן אבל אנחנו אדוני הארץ.

הסרטון לא הרפה ממני. חשוב להעביר לכם את המסר מהרגע הזה בכנסת. צריך להתעמק במילה "אדוני", בפירושים שלה ובכוונותיה. "לעולם לא תהיה אדוני". חזק ביותר.