את הסיפור הזה נצטרך לנגן

נא להקשיב: הסימפונית ירושלים מציגה בפעם הראשונה קונצרט ייחודי המיועד הן לגיל הזהב והן לילדים כאחד

הסימפונית ירושלים יוצאת בקונצרט חדש 'בואו תשמעו סיפור' במסגרת הסדרה 'הזמנה לקשב – הסדרה למשפחה', קונצרט שמתאים הן לילדים והן לגיל הזהב כאחד, מתוך אמונה שמה שמתאים לילדים מתאים גם למבוגרים ולהפך.

נגני החליל הצעירים גיא גרינפלד ואביגיל מויאל חוברים לסימפונית ירושלים לקונצרט מיוחד, שיתקיים ב30.12 בתיאטרון ירושלים,  ביחד עם תלמידים מכיתתה של רונית ברמן קונסרבטוריון הסדנה, השחקנית ורד עובדיה ובניצוחו ובהנחייתו של גיא פדר. במרכז הקונצרט, שהוא מעין חידה מוסיקלית עומדת יצירתו הציורית של פול דיקא 'שוליית הקוסם', ובנוסף יבצעו יצירות נהדרות מאת מפצח האגוזים מאת צ'ייקובסקי , "פר גינט" מאת אדוארד גריג ועוד. במסגרת העלילה, פיית הסיפורים מגיעה "לעזור" לתזמורת לספר את הסיפורים שמאחורי המוסיקה, וכך מתוך הדמות היא מספרת את שוליית הקוסם.

גיא פדר: "זו השנה השנייה שנועה פריאל הבימאית,ואני מציגים את הסדרה למשפחה אותה יצרנו ביחד לפני שהתחילה לפני הקורונה. עד הקורונה הקונצרטים בבוקר היו מיועדים לגיל הזהב, ואחה"צ היו מיועדים לילדים, שהיו בעצם מגיעים עם ההורים או הסבים והסבתות. והשנה, בפעם הראשונה אנחנו מעלים את הקונצרט כפי שהוא, בלי התאמה מיוחדת, מתוך מחשבה שאם זה טוב, גם הילדים וגם המבוגרים יכולים להנות."

גיא מוסיף: "חשוב מאוד כיצד מנגישים את הקונצרט לקהל. אנחנו לא מסבירים להם, אלא את הערך המוסף החינוכי הם מקבלים בדלת האחורית, בדרך חבויה, הם לומדים בלי שהם יודעים. לכל הקונצרטים במסגרת הסדרה למשפחה – הזמנה לקשב, יש מכנה משותף : אנחנו אומרים בואו תקשיבו למוסיקה, המוסיקה מספרת סיפור, בואו לקחת חלק ולראות איך זה עובד. "

ומה לגבי הגילאים? הוא עונה: " זה כל היופי. מבחינה פורמלית, הקונצרט מתאים לגילאים 6-10 אבל בסופו של דבר יישב גם ילד בן 4 ואנחנו לא רוצים שהוא ילך לאיבוד, לכן אנחנו משתמשים הרבה במשחק ובתיאטרון על מנת להרחיב את היריעה. האלמנט התיאטרוני בנוי כמו הצגה, יש לו דינמיקה משלו, יש זרימה, דבר מוביל לדבר".

"עברנו תהליך מאוד מעניין עם הסימפונית ירושלים. לקונצרטים כאלו לרוב יש מנחה והם רגילים לדברים אחרים. בגלל שהקונצרט הזה משולב עם תיאטרון, הנגנים הבינו שהם חלק מהמופע והם חלק מהשחקנים על הבמה. הם שם כל הזמן, קשובים לכל צליל והם מדהימים. אנחנו משלבים את כל האלמנטים של קונצרט מוסבר בלי שהוא מוסבר", הוא מסכם.

30.12.21 | תיאטרון ירושלים, אולם הנרי קראון 11:00 | 17:00