בוחרות לחיות ביחד

50 נשים, יהודיות וערביות, ממגוון יישובי מטה יהודה, נפגשו ויצאו בקריאה למען קירוב לבבות

תושבות מטה יהודה, יהודיות וערביות, משנות את השיח. בברכת ראש המועצה ניב ויזל , התקיים מפגש נשים יהודיות וערביות בביתה של עפרה בטאט, יועצת לשוויון מגדרי במועצה, במושב אורה.

למפגש הגיעו למעלה מ-50 נשים מיישובי המועצה וכן עובדות מועצה אשר שמחו להיפגש זו עם זו אחרי תקופה מאתגרת. הנשים שיתפו במחשבות ובהרגשות שלהן במיוחד לאור האירועים האחרונים שהתרחשו לאחרונה בארץ. המפגש יצא אל הפועל בשיתופי פעולה של יועצת ראש הרשות לקידום מעמד האישה, אגף חברה וקהילה, אגף רווחה והמרכז לגישור ולדיאלוג בקהילה.

"אני פה מתוך בחירה. אנחנו בוחרות להמשיך לחיות ביחד, זו לצד זו", מסרה סאנא עוואדאללה, אחת המשתתפות, "יש תחושה טובה שביחד, כאן במטה יהודה, אפשר להמשיך ולקדם חיים משותפים ולתת דוגמה לארץ ולעולם על דו קיום".

מארגנות המפגש מקדמות בימים של שגרה, תוכניות לקידום השיח והפעילות המשותפת בקרב תושבי המועצה – יהודים וערבים. כלל המשתתפות באירוע הדגישו עד כמה חשוב להוביל את המסר של המשך קידום שכנות טובה במטה יהודה והמשך יצירת דיאלוג אמתי.

ניב ויזל, ראש המועצה האזורית מטה יהודה: "אני מברך על המפגש החשוב הזה, במיוחד בזמנים כאלה. כל שיח ותקשורת ישירה בין יהודים לערבים מקרב ויכול לחזק את דו הקיום של כולנו כאן. מטה יהודה התברכה בקהילה מדהימה של תושבים אשר מכבדים אחד את האחר. כך היה תמיד וכך ימשיך להיות".