"גם זה יעבור לך"

תיאטרון 'קליפה' גאה להציג בבכורה: דואט נשים חייתי, גרוטסקי, מתריס, מרגש ומלא בהומור עצמי שבוחש, מכשף ומגיש תמהיל ייחודי ופוקח עיניים על החוויה הנשית * יוצרות, מבצעות, מעצבות ומפיקות: אורין יוחנן ואילנה שרה קלייר בלסן

בעידן שמקדש ונוהר אחרי הדבר הבא ונמצא בעיצומו של תהליך הכרה בחוסר השוויון המגדרי, אורין יוחנן ואילנה שרה קלייר בלסן חוקרות, משתעשעות ומתפרעות על האמירה השגורה ומלאת הסתירות – "גם זה יעבור לך".

על ההשראה ליצירתן מספרות השתיים: "כנשים, אנו שבעות שלל 'עצות' שמופנות אלינו. נדמה שלכל אחד יש תובנה עבורנו איך להיות אישה טובה יותר, אישה רגועה, אישה אטרקטיבית, אישה זורמת, אישה שצריכה להשתנות ולהתאים עצמה ללא הרף. אנו נמצאות במצב אבסורדי, מצב של סכסוך פנימי תמידי  שמעלה  שאלות רבות: מה עובר עליי? מה עובר בי? מה יעבור לי? מה יישאר?".

ביצירה הן שרות, רוקדות, פועלות, בוכות וצוחקות, מעמידות במבחן אישה מול אישה, אישה מול עצמה, אישה מול גבר.

ההצגה "גם זה יעבור לך" בוחנת מצבים שונים של מתח שמתרחש בהתנגשות החזיתית שבין דבר והיפוכו; בין תכתיבים חברתיים לבין רצונות אישיים ואותנטיים; בין מודלים מקובלים של אסתטיקה והיכולת לשבור אותם בחיפוש אחר קול אישי; בין הערצה והחפצה של נשים בתרבות לבין צנזורה והשחתה בדת; בין תרבות של אונס ואלימות כלפי נשים לבין הכוח הביולוגי שלהן ליצור חיים ולחתור לשלום; בין שפה שיוצרת מציאות ומציאות שמחמיצה את השפה.

"גם זה יעבור לך" עולה במסגרת פרויקט 'עבודות כפיים' של תיאטרון 'קליפה'. ליווי אומנותי: עידית הרמן. הדרכה קולית ומוזיקלית: רעות רבקה.

היצירה מיועדת לגילאי 16 ומעלה.

תאריכי המופעים הקרובים: מוצ"ש, 30.4; שישי, 6.5; חמישי, 19.5. פתיחת דלתות: 20:00; תחילת מופע: 20:30.

מיקום: סטודיו 'אלפא' של עמותת הכוריאוגרפים, רחוב בית אלפא 13-15, קומה 2, תל אביב.
מחיר כרטיס: 100 שקלים. לרכישה: אתר תיאטרון 'קליפה', www.clipa.co.il.

טיזר לצפייה – https://did.li/u6zlC