האם 'גן יסמין' ייסגר?

הורי הילדים ב'גן יסמין' חוששים כי הגן לא ייפתח בשנת הלימודים הבאה * המועצה: "אנו פועלים על פי הנחיות משרד החינוך, החלות על כלל הרשויות המקומיות בישראל"

"יורם שמעון, עוד גן ילדים במבשרת נסגר, הפעם גן יסמין טרום. אנחנו ההורים רק ניזונים משמועות ואפילו ללא כל אלטרנטיבה חלופית. ילדים בני שלוש שחוו את שנת הקורונה צריכים לעבור הסתגלות בגן חדש. רוצה להאמין שהחינוך בראש העדיפות שלך ותשקול בשנית את ההחלטה. רוב מוחלט של ילדי הגן התחילו את השנה שם ומעוניינים להמשיך לשנה נוספת עם הצוות החינוכי המעולה. מקווה לבשורות חיוביות…". כך כתבה ח', תושבת היישוב באחת מקבוצות הפייסבוק המקומיות.

משיחה עם אימהות לילדים בגן עולה, כי מדובר בגן ילדים ברחוב היסמין המאכלס 28 ילדים מהרחובות הסמוכים וכן ילדים מהקסטל. במבנה שני גני ילדים – חובה וגן דו-גילאי – טרום חובה וטרום טרום חובה. לדברי האימהות, הגן הצעיר יותר ייסגר ואילו גן החובה יהפוך לדו גילאי ויקלוט אליו את הילדים הבוגרים יותר שהיו בשנה הקודמת בגן הצעיר יותר.

זה המקום לציין כי אם וכאשר ייסגר הגן, זה יהיה לקראת שנת הלימודים הבאה, תשפ"ב. עד לסיום השנה הנוכחית הלימודים בגן נמשכים במקומם ובמתכונתם. ומה יהיה במבנה שיתפנה? לאן יופנו הילדים בשנה הבאה? להורים אין מושג.

ומדוע לסגור את הגן? לדברי ההורים: "נמסר לנו שיש מיעוט נרשמים כי השכונה הולכת ונהיית פחות ופחות צעירה. אין לנו מושג כמה באמת נרשמו אבל זה מה שנמסר לנו בפגישה במועצה. עוד נאמר לנו, כי התקן של משרד החינוך הוא ל-35 תלמידים ואם יש פחות, משרד החינוך מקצץ בסבסוד ומי שתספוג את הקיצוץ היא המועצה. לפי מה שנאמר לנו מדובר בסכום של כ-300 אלף שקלים".

ההורים מקווים כי הגזרה תתבטל. "בפגישה אמרה לנו רחל, מנהלת מדור גנים, כי זה עוד לא סופי שהגן ייסגר, אך אנו נערכים גם לאפשרות הזו", אומרים ההורים, "חבל מאוד, גם ככה עברנו שנה קשה. עד שסוף סוף חזרו והתחברו לצוות הנפלא ולחברים, הם שוב יצטרכו לחוות פרידה. זה כואב לנו כי מדובר בגן מעולה, עם צוות מדהים ומרחבים גדולים שלילידם כיף להיות בהם".

מן המועצה המקומית מבשרת ציון נמסר בתגובה: "מדור הגיל הרך במועצה טרם סיים את מלאכת שיבוץ הילדים בגני הילדים ברחבי היישוב. לפיכך, לא ברורה הטענה לפיה גן כזה או אחר צפוי להיסגר. מכל מקום, כמידי שנה, המועצה פועלת בהתאם להנחיות משרד החינוך, לפיהן ישנו תקן מינימום של נרשמים לגן בכדי שמשרד החינוך יאשר הפעלת הגן ויממן תקנים של גננת וסייעת לניהול הגן. יובהר, כי מדובר בהנחיות רוחביות של משרד החינוך החלות על כלל הרשויות המקומיות בישראל ובהן גם מבשרת ציון. עוד יובהר, כי במידה ובאחד מגני הילדים ביישוב לא יהיה רישום מינימלי כנדרש בהנחיות משרד החינוך, המועצה תפעל לשיבוץ הילדים באחד מן הגנים הסמוכים לבית מגוריהם כפי שהיה בשנים קודמות".