הבית שלנו בסכנה

נשק, שנאה ושאיפה להשמיד אותנו - האיום כאן בבית * חייבים להתעורר, הפרעות של ערביי ישראל לפני מספר חודשים הם רק הקדימון למה שיקרה לכולנו לא עוד הרבה זמן

ראשית חשוב לכתוב, כי כל הכללה גורמת עוול אינה הוגנת כלפי אזרחים שומרים חוק ומשלמי מיסים. אך חשוב לכתוב ולהגיד מעל כל במה, שזה אינו קומץ של אנשים. מדובר בחלק לא קטן בחברה הערבית שאינו רוצה לחיות אתנו. אותה קבוצה גדולה של אנשים מלאי שנאה צוברים נשק ומחכים ליום הדין.

כל אחד ואחת חזרו לשגרת החיים שלהם בבית המפנק שלהם בהוד השרון או בכל מקום בישראל. חייבים להתעורר, הפרעות של ערביי ישראל לפני מספר חודשים הם רק הקדימון למה שיקרה לכולנו לא עוד הרבה זמן.

שריפת אדם יהודי במלון בעכו, פרעות ביהודים בלוד, גירוש מהבית, פחד לנסוע בכבישי הדרום. וזוהי רק ההתחלה.

תרחיש האימים: השתלטות על יישוב יהודי באמצע היום, כניסה לבתים, אונס נשים וילדות, ביזה, רצח גברים – כל זה אינו תרחיש מופרך כלל.

יש תכנית כלכלית, יש תכנית להתמודדות עם הקורונה ויש תכנית למלחמה מול חמאס ואיראן. הכול נכון, אבל חשוב לזכור כי האיום הקרוב ביותר והמסוכן הוא האיום מהבית. זרם גדול של אנשים בחברה הערבית מוסת על ידי גורמי חוץ ופנים וכבר הכריז מלחמה בפרעות האחרונות. אנחנו בוחרים להגיד שזה רק קומץ, זו רק כמות קטנה של נשק, "מה פתאום? הרוקח שלי ערבי", "יש לי חברים ערבים", "מה אתה מבלבל את המוח" ועוד.

לו התקשורת הייתה מפנה לכך כתבות תחקיר, אוספת את כל קטעי הפוגרומים שהיו ביהודים ומשדרת את החומר העיתונאי שנאסף – הציבור והפוליטיקאים אולי היו מתעוררים. אך הרצון לחיות יחד והרצון לשקט גורמים לכולנו לא להתמודד עם הסוגיה. הפתרון המוצע – שמשטרת ישראל תערוך מבצע אכיפה לתפיסת הנשק הלא חוקי – הוא בבחינת "מעט מדיי ומאוחר מדיי".

מדינת ישראל חייבת להקים מינהלת בה יהיו כל גורמי האכיפה והחינוך, שירות הביטחון הכללי, צה״ל, משטרה, משרד החינוך, רשויות המס, תכנון ובנייה – כל גורם האחראי על משילות במדינת ישראל – להכין תוכנית ולצאת לדרך מייד.

הרצון לחיות יחד הוא נכון ואין ברירה. כולנו חיים על אותה אדמה. הם לא יצליחו לזרוק אותנו לים ואנחנו לא נצליח לגרש אותם לארצות ערב. נגזר עלינו לחיות יחד על אותו שטח מצומצם, אותם מקורות טבע, מים, שמש וים. לכן, עלינו לגרום לכך שמי שיש בראשו לפגוע בנו, לאנוס את הנשים שלנו, לבצע ביזה, לשרוף יהודים, לגרש יהודים מהבתים שלהם ולצבור נשק – כל אותם אנשים יהיו מאחורי סורג ובריח.

כן, גם אני מכיר ערביי ארץ ישראל החיים בשכנות טובה, עובדים, משלמים מיסים ונמצאים בעמדות בכירות. חשוב לצרף לרשימת החובות של ערביי ישראל שירות לאומי, לדוגמה בבתי חולים ובכל מקום שתהיה להם בו תרומה אזרחית – לא רק זכויות, ראשית חובה למדינה.

המלחמה הבאה תצא מתוך הבית שלנו בעיתוי הכי לא נוח לנו. ברגע שתהיה הסלמה בגבול הצפון או הדרום, עלולים ערביי ישראל לנצל את החולשה שלנו בעורף ולבצע פרעות או התקוממות אזרחית חמושה. נדרש לקרוא את מסקנות ועדת אור על הפרעות של ערביי ישראל על מנת להבין מה עוד צפוי לנו.

כבישים חסומים ופחד להסתובב באזורים גדולים במדינת ישראל אינם בעיה רק של אזרחים שרוצים לטייל בארץ או להגיע הביתה. זהו איום ביטחוני בתנועת כוחות כלי רכב של גורמי הביטחון במדינת ישראל.

ערביי ישראל כאן – חלקם שאינו קומץ – מכין את עצמו למאבק חריף עם נשק ושנאה. כדאי להיערך ולטפל בנחישות כבר עכשיו בסוגיה אשר מהווה איום מבית ולזכור, כי חלק מערביי ישראל רוצה לחיות כאן יחד אתנו.