הבשורה של שר החקלאות

המועצה האזורית מטה יהודה אירחה השבוע את שר החקלאות עודד פורר, שהבטיח כי מטה יהודה תהיה דוגמה לפיילוט הראשון לתיירות חקלאית בישראל

ביום ראשון השבוע (24.10), ביקר שר החקלאות עודד פורר במועצה האזורית מטה יהודה ונפגש עם ראש המועצה ניב ויזל, שממנו קיבל סקירה על האתגרים, המשימות והפרויקטים העומדים על הפרק.

מהביקור התרשם השר, כי מסד התכנון של מטה יהודה מהווה מודל חלוצי לתיירות חקלאית מצליחה, בדגש על תחום היקבים והיין, וכי את המודל הזה יש לשמר ולהעתיק לרשויות אחרות. פורר הדגיש, כי המועצה מהווה מודל לעשייה חקלאית מוצלחת ולפיכך תעמוד בראש הפיילוט בנושא.

כמו כן התחייב השר, כי יקדם יחד עם השר לביטחון פנים, עומר בר לב, מהלך לפיו יורחבו סמכויות הרבש"צים (רכזי ביטחון ביישובים), הנדרשים כיום לטיפול בפשיעה חקלאית ללא כלי אכיפה. כמו כן, יינתנו כלי אכיפה חדשים לרשויות לפי חוק צער בעלי חיים. בנוסף הכריז השר, כי הוא נותן גיבוי מלא בכל הקשור לחוות המרעה במועצה ויפעל להכרה בה.

ניב ויזל, ראש המועצה האזורית מטה יהודה: "אנו מודים לשר ולמשרד כולו על שיתוף הפעולה הפורה ומצפים להמשיך עשייה יחד. חקלאות היא חלק מהאופי של המועצה ונמשיך לפעול, לפתח ולהוביל את התחום כמועצה הגדולה בישראל".

במהלך השיחה הציג סגן ראש מועצת מטה יהודה ומחזיק תיק החינוך וצור הדסה, שלומי מגנזי, את הצורך לרתום את תחום החינוך לנושא החקלאות ולהתאים את מקצועות הלימוד לתחומי החקלאות הטכנולוגית. מגנזי סיכם עם השר פורר כי השניים יערכו סיור בבית הספר החקלאי עין כרם, כדי לבחון כיצד ניתן להתאים את תוכנית הלימודים לתחומי החקלאות והטכנולוגיה.

סגן ראש מועצת מטה יהודה שלומי מגנזי: "הצגתי בפני שר החקלאות פורר את החזון שלי להתאים את מנועי הצמיחה העתידיים לאזור המיוחד שלנו, ולרתום לטובת כך את תחום החינוך. מנועי צמיחה עתידיים לא יכולים להתבסס על תעשייה ומסחר בלבד. הם חייבים להיות מותאמים לאופי האזור של כל יישוב ויישוב, תוך כדי ניצול יתרונות המקום. מרבית השטח של מטה יהודה הוא שטח חקלאי, הממוקם בגובה של 780 מטר מעל פני הים, הנמצא במרחק קצר מבית החולים הדסה עין כרם, מה שהופך את אזורנו למתאים מאד להקמת מרפאות טכנולוגיות מתקדמות. דבר זה מאפשר לנו, ואפילו מחייב אותנו, לבסס את מנועי הצמיחה העתידיים של האזור לתחומי הפודטק, ביוטק ואגרוטק. נדאג להביא משקיעים רבים שניתן להם את היכולת להתאים את החממות הטכנולוגיות כך שיתאימו לתוואי המיוחד של האזור".

על נושא החינוך אמר מגנזי: "אנו צריכים לקדם את מערכת החינוך ולהתאים את המקצועות לתחומים אלו. בעניין זה אני שמח לעדכן כי סיכמתי עם שר החקלאות פורר וצוות משרדו שאערוך לו בקרוב סיור בבית הספר החקלאי עין כרם, כדי לבחון כיצד להתאים את תוכנית הלימודים לתחומי הפודטק, ביוטק ואגרוטק".