הזיכרון חזר מההפסקה

למרות שהמסורת נקטעה אשתקד בשל מגפת הקורונה, נרשם במסע האופנועים לזכרו של יוסי קירמה, לוחם היס"מ בן היישוב שנפל בקרב, מספר משתתפים זהה לפעמים הקודמות

חמש שנים וחודש חלפו מאז נפל יוסי קירמה ז"ל, שוטר יס"מ בן היישוב, בקרב בירושלים (9.10.2016). כמיטב המסורת, בפעם החמישית, התקיים ביום שישי האחרון (12.11) מסע אופנועים לזכרו של יוסי ז"ל, אשר שירת ביחידת האופנועים של היס"מ. לדברי אביו של יוסי, עוזי, השתתפו במסע כ-600 אופנוענים. "חששנו שההפסקה שנכפתה עלינו בשל מגפת הקורונה, תגרום לירידה במספר המשתתפים, אך בפועל נרשמה כמות די דומה לשנים הקודמות. היה מרגש ועוצמתי ביותר וזו ההזדמנות להודות לכל מי שתרמו למסע".

המסע עבר דרך הכיכר לזכרו שבקסטל, שם הונח זר. זר נוסף הונח בגלעד שמול המטה הארצי, שם החל הקרב ונרצחה לבנה מליחי ז"ל (יוסי ז"ל נפל בהמשך, בשייח' ג'ראח). משם המשיך המסע לדרך חברון, כביש בגין והסתיים בטקס לזכרו של יוסי ז"ל ברחבת החנייה של 'ארנה ירושלים' (סמוך לאצטדיון 'טדי'). הטקס התקיים במעמד יו"ר הכנסת ותושב היישוב, ניצב (בדימ') מיקי לוי; ומפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב דורון תורג'מן. יו"ר הכנסת עמד בדבריו על עבודת היס"מ, היחידה בה שירת יוסי; ומפקד המחוז סיפר על האירוע בו נפל.

מדברים שנשאה האם אתי בטקס: ״בכל שנה במסע האופנועים אני פותחת במילים עצובות אליך, יוסי שלי. אני פותחת במילים של כאב, במילים של געגוע. לפעמים אני מרגישה שאני כאילו מנסה יותר מדיי ליצור איזו שהיא הזדהות, כמו מנסה להעביר אליכם את התחושות שאני חווה אבל בעצם מקווה שלעולם לא תרגישו.כמו למשל תחושת העצב שקופצת לעיתים לבקר מבלי להודיע או החיבוק החסר של יוסי שיותר לא מתאמץ בכלל להגיע.מין תחושות ומחשבות כאלה שכנראה יש רק לאימא של יוסי.אבל השנה, כמו שהבטחתי באזכרה האחרונה לעצמי ולכם, חברים, משפחה ואהובים,את הדמעות מעכשיו אני משאירה כמה שיותר לעצמי, לפחות את אלו של הכאב, של העצב והגעגוע.אני רוצה לספר לכם, לפני שהגעתי לכאן היום דיברתי עם יוסי.כשסיימנו לדבר אמרתי לעצמי – אתי, תפסיקי לבכות. כי עכשיו זה הזמן להתבונן, להוביל ולראות. לראות את כל האנשים, לראות את כל החברים,ולא סתם חברים, החברים לנשק, שבכל שנה ושנה עוזבים את הכול, נרתמים למסע הזה ומגיעים מכל קצוות הארץ.הם לא עזבו אותך יוסי, הם לא עוזבים אותי והם לא עוזבים אותנו.יוסי שלי – מה שאתה הובלת בחייך נשאר כאן לנצח.אומרים ש'המנצחים הם לא האנשים שנשארו לעמוד יותר זמן,המנצחים הם האנשים שהייתה להם שליחות גדולה יותר'.וכשאני מתבוננת כאן בכל האנשים שמקיפים אותךואותי, את האחים שלך, האחיינים שלך, ואת כל היקרים לנו. אני יודעת שניצחת כי הגשמת את השליחות שלך.אני אוהבת אותך יוסי שלי ולנצח אוהב, אבל לא רק בעצב, אלא גם בתחושה חדשה,תחושה של ניצחון שהבן שלי הגשים את השליחות שלו.ואני שומעת אותך צועק לי מלמעלה 'אימא, אני אוהב אותך, אבל עכשיו זה התור שלך להגשים את השליחות שלך ולנצח'.ואני מבטיחה לך יוסי שזה מה שאני עושה.תודה ענקית לכל מי שהגיע, לכל המשתתפים במסע ולכל העוסקים במלאכה אני מלאת הערכה. תודה״.

זה המקום לציין, כי כמידי שנה, גם הפעם לקחו מתנדבי 'איחוד הצלה' מסניף מבשרת והסביבה וממרחב ירושלים חלק במסע האופנועים. המתנדבים אבטחו רפואית את המסע באמצעות אמבולנס, חובשים ואופנולנסים אשר ליוו את השיירה.

מ'איחוד הצלה' נמסר: "משפחת מתנדבי 'איחוד הצלה' מעריכה ומוקירה את תרומתו של רס"מ יוסי קירמה הי"ד לביטחון המדינה. נמשיך להיות שותפים באירועים לזכרו וללוות את המשפחה ואת המשתתפים".