החלקה כואבת במיוחד

עובד בחנות החליק על ג'ל לשיער והפך לנכה

צעיר כבן 27 אשר עבד באחד בחנות באיזור מגוריו, מצא את עצמו מתפתל מכאבים, לאחר שהחליק על שמן לשיער שנשפך על הרצפה, בסמוך למחסני הסחורה של הסניף. אל הסניף הוזעק אמבולנס אשר פינה אותו לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נקבע כי הוא סובל משבר בעצם הירך השמאלית. הצעיר אושפז למשך יומיים ועבר ניתוח לקיבוע המפרק. לאחר מכן עבר הליך שיקום, ועד היום, בחלוף כשנה מאז התאונה, הוא עדיין סובל מצליעה ועובר טיפולים משקמים.

בצר לו פנה העובד אל עורכי הדין שירי אלון וגיל קראוס, אשר הגישו בשמו, בין השאר, תביעה למוסד לביטוח לאומי (המל"ל) ובה דרשו להכיר בצעיר כנפגע עבודה. בתביעה פירטו עורכי הדין אלון וקראוס את המגבלות שמהן סובל הצעיר מאז התאונה, וביניהן: קושי בהליכה, בישיבה ובעמידה ממושכת, וכמו כן כאבים באזור הניתוח. לאחרונה קיבל המל"ל את תביעת הצעיר להכיר בו כנפגע עבודה, וועדה רפואית מטעם המל"ל קבעה לו נכויות זמניות גבוהות ונכות צמיתה. עקב כך קיבל הצעיר עד עתה תגמולים מהמל"ל בסך עשרות אלפי שקלים.

לדברי עו"ד אלון וקראוס, אצל צעירים, להבדיל מקשישים, שבר במפרק הירך הוא לא סוף העולם, מפני שבחלק מהמקרים ניתן להחלים ממנו בצורה טובה, אך בקרב קשישים, לעומת זאת, שבר במפרק הירך הוא במקרים רבים גם נקודת שבר בחיים, המובילה להיחלשות גופנית משמעותית, ולהידרדרות תפקודית דרסטית. 

לדברי עו"ד אלון וקראוס, רבים אינם יודעים זאת, אך להכרה של המל"ל בתובעים כנפגעי עבודה קיימת חשיבות עצומה, משום שכל סיבוך עתידי של מצבם, עקב התאונה אותה עברו, ייחשב כהחמרה במצבם – והתגמולים הכספיים שיגיעו להם במקרה שכזה, עשויים לעלות באופן משמעותי. 

לדברי עו"ד אלון וקראוס, מכיוון שמדובר בבחור צעיר ששבר את מפרק הירך, הרי שאם מצבו של הצעיר יתדרדר עוד בעתיד בשל פציעה זו, גם התגמולים המגיעים לו מהמל"ל יגדלו בהתאם, מתוקף היותו מוכר כנפגע עבודה. 

עו"ד גיל קראוס https://eghert-kraus.co.il/ מומחה בתביעות לנזקי גוף לרבות תאונות דרכים ותאונות עבודה, מיצוי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי, רשלנות רפואית ותביעות ביטוח