הפאב הקהילתי יוצא לדרך

מליאת המועצה אישרה תב"ר להקמת הפאב, שייקרא 'ציונה' ויפעל במתחם בית האמפי * ממתינים לפתיחה בקרוב

בישיבת המליאה הועלו מספר סעיפים שעניינם תב"רים. התב"ר אולי הכי מעניין למרות שסכומו היה הכי נמוך (150 אלף שקלים) בהשוואה ליתר התב"רים, נגע להקמת הפאב הקהילתי, יוזמה שקידמו אותה לא פחות מ-27 תושבים בהובלתה של חברת המועצה לשעבר הילה שביב. הפאב הקהילתי ייקרא 'ציונה'.

ראש המועצה יורם שמעון ברך על היוזמה ועל היענות התושבים לקדם אותה. "הם עבדו קשה מאוד, לקחו רעיון שכבר פועל בהצלחה בכמה מקומות, כמו למשל בהר אדר. בדקנו מספר חלופות למיקום ונבחר האולם של בית האמפי, בעיקר בשל ריחוקו מבתי תושבים. זה מקום שיכול לשרת צרכים רבים של תושבים להעשרת תרבות הפנאי של כל תושבי היישוב מכל הגילאים. יש הרבה דברים שחסרים אצלנו בגלל שאנחנו יישוב קטן ולא עיר גדולה, אבל אם יש משהו שלא חסר כאן זה הון אנושי ובזכותו יש לנו מיזמים יפים כמו הפאב שיוקם בקרוב".

הילה שביב הקרינה מצגת על המקום ועל התכניות. לדבריה, "יזמנו את הקמת המקום הזה מתוך חשיבה של גיבוש קהילתי. ראינו את זה בתקופת הקורונה ואת החלל שהורגש בנושא. פאב קהילתי יספק את הצרכים הללו. זה לא מקום למטרת רווח כספי, מה גם שהניהול התקציבי יתבצע על ידי המועצה והתפעול יהיה על ידי מתנדבים".

חברי המועצה העלו שאלות בנוגע לבטיחות ואכיפת חוק – שילוט בנושא אלרגיות, מכירת אלכוהול ונושאים נוספים. הילה שביב ציינה כי בערבים שבהם המקום יהיה פתוח לנוער לא יימכר אלכוהול. בנואש האלרגיות מסר ראש המועצה כי הנושא יטופל כפי שהוא מטופל בבתי קפה, מסעדות וגנים ציבוריים. מחזיק תיק הסביבה ד"ר שי בנימין שאל אם ניתן יהיה להימנע מהכנסת כלים חד פעמיים ונענה על ידי הילה שביב שלא יהיו כלים חד פעמיים והמתנדבים אחראיים שלטיפת הכלים. עוד הוסיפה שביב כי המקום, הצפוי להיפתח בסוף חודש יוני, יהיה כשר.

ביניים: יתר התב"רים

הסעיף הראשון עסק בתכנון, הקמה והצטיידות למוסדות חינוך בשכונת 'המגרסה' בסך של כתשעה מיליון שקלים שמקורם במשרד החינוך. כשמונה מיליון וחצי שקלים הם לעבודות קבלניות והיתר להוצאות תכנון ופיקוח וכן לרכישת ציוד יסודי.

יורם שמעון, ראש המועצה, מסר כי ייבנו בשכונה שני בתי ספר, 10 גני ילדים וארבעה מעונות יום. לדבריו, בשכונה חדשה אחרת, 'נופי החורש' מסתיימת בנייה של גני ילדים וכן יוקם מרכז קהילתי שישרת את תושבי השכונה החדשה. באשר לסכום הכסף הוסיף ראש המועצה כי כמחצית הסכום כבר נמצא וכעת מדובר על החצי השני. החברה למשק ולכלכלה של המרכז לשלטון מקומי (משכ"ל) תהיה אחראית לתכנון ולביצוע במלואם. על התקציב למעונות יום אחראי משרד הכלכלה.

כמו כן, אישרה המועצה תב"ר בסך 350 אלף שקלים לטובת הקמת הגינה הציבורית החדשה בפתחת בניין המועצה, במקום בו היו עד לפני כמה חודשים קרוואנים. מנכ"ל המועצה, תמיר פרץ, ציין למען הדיוק כי מדובר רק בשינוי המקור התקציבי מקרן הפיתוח של המועצה לכסף שהתקבל ממפעל הפיס. ראש המועצה צין כי העבודות תסתיימנה בתוך כחודש וחצי.

לשאלת חבר המועצה דובי כדורי בעניין הבטיחות, בעיקר של הילדים, בהינתן העובדה כי גם מצדו השני של הכביש תהיה גינה ציבורית, ענה סמנכ"ל התפעול חיים כהן כי שני המתחמים יהיו מגודרים בהתאם ושום דבר לא ייפתח עד שיינתנו אישורי הבטיחות הנדרשים. כמו כן, גובה המים במזרקה יהיה כ-15 ס"מ שיאפשר לילדים לשכשך רגליים בהם וכן מתח החשמל במקום יהיה נמוך ביותר. "יש עוד גינות ביישוב שעדיין מגודרות כי טרם התקבלו אישורי תקניות ובטיחות", מסר חיים כהן.

שני תב"רים נוספים, כל אחד בסך 350 אלף שקלים, מיועדים לשיפוץ אולמות ספורט – ברחוב הברוש ובמעוז ציון. שני סעיפים אלה כקודמיהם אושרו פה אחד.

התב"ר הנוסף הוא הגדלה של תב"ר קיים לסך של 2.57 מיליון שקלים לשיקום, שיפוץ ושדרוג שטחים ציבוריים. ראש המועצה ציין כי ביום בו ירד שלג נגרמו נזקים בסך של כ-700 אלף שקלים בכל הקשור למתקנים ונראות היישוב, בעיקר מתקני הצללה לגני ילדים. מחזיק תיק שפ"ע, אריה הדר, עמד על חשיבותם של מתקני ההצללה וציין כי בירושלים היה מקרה של גן לא מוצל והעירייה נתבעה על ידי משפחתה של ילדה שנכוותה ממתקן במקום. "אנחנו לא רוצים שזה יקרה אצלנו", אמר אריה הדר. גם סעיף זה אושר פה אחד.