הצופים למען הקהילה

שבט הצופים המקומי יחד עם עמותת 'יד ביד לקידום מבשרת ציון' קיימו מבצע של התרמת מזון למען משפחות נזקקות

אתמול (שלישי, 22.2), חברו עמותת 'יד ביד לקידום מבשרת ציון' ושבט הצופים 'יונתן' למבצע התרמה לטובת ביטחון תזונתי עבור משפחות מוחלשות במבשרת. בחודש האחרון, עסקו בשבט בנושא הרעב וקו העוני ומבצע ההתרמה היווה פעילות שיא בנושא חשוב זה.

אי ביטחון תזונתי מוגדר כהעדר נגישות סדירה למזון מזין בדרכים מקובלות ובכמות מספקת. מזון מזין הוא מזון שאינו נמדד רק בכמותו, אלא גם בגיוונו ובערכו התזונתי. מי שאינם יכולים להשיג סל מזון מינימאלי יחוו מצב של אי ביטחון תזונתי ברמות חומרה שונות.

עמותת 'יד ביד לקידום מבשרת ציון' מנסה להתמודד עם העדר ביטחון תזונתי של משפחות בקהילת מבשרת ציון לאורך כל השנה. העמותה מחלקת למשפחות מידי שבוע סל של פירות וירקות, מידי חודש סל של מוצרים יבשים ולפני חגי פסח וראש השנה חלוקת שוברי מזון לקנייה ברשתות השיווק.

חניכי כיתות ו' וח' ביחד עם השכבה הבוגרת, יצאו למבצע התרמה בשכונות הסמוכות לשבט והתרימו כ-3,000 שקלים לרכישת מזון עבור המשפחות הנזקקות.

דובי כדורי, יו"ר עמותת 'יד ביד לקידום מבשרת ציון': "חשיבות מבצע ההתרמה היא בהבנה של החניכים שיש משפחות שסובלות מאי ביטחון תזונתי כאן במבשרת והם שכנים שלנו. בנוסף לכך, אנו כחברה נמדדים בערבות ההדדית כלפי כל האנשים בקהילה שלנו".