הקלידוסקופ האישי שלו

חביב האוספטר, מבקר הפנים מאבן יהודה, שכבש לו את עולם הציור והצילום וגם הציג בניו יורק, מגיע לתערוכת יחיד בחלל אורבני במרכז תל אביב

העבודות האקלקטיות של האומן חביב האוספטר הן אינטואיטיביות ומופשטות בעת ובעונה אחת. ניתן למצוא מידה וביטוי מובהקים לשימוש שלו בצבעים ובמשיכות מכחול לא שגרתיות ודינמיות. לדבריו, "תהליך הציור שלי הוא דיאלוג ביני, הצבעים, המברשות, המריתים שבהן אני משתמש והבד".

באמצעות המוח והנשמה, נוצר תהליך שמוביל ליצירת 'הציור המושלם' שלו, תוך שימוש בשכבות של צבעים, טקסטורות וטכניקות. ציוריו הם בעלי אקספרסיביות, מצבי רוח ומסעירים רגשית. התנועה בעבודות האקריליק שלו משקפת חשיבה קיומית ותשוקה לחקור כיצד אנו מפרשים את העולם, את הדינמיות של הדמיון ומה רואה כל צופה במונולוג הצבעוני שמוצג בפניו.

האוספטר הוא צלם וצייר. מיומנותו במדיום זה מדגימה את ההתבוננות החדה שבה הוא פוגש את החיים – דבר שמזין גם לציוריו. הוא מבסס באמצעות דימויים מרשימים את התנועה והרגש של להיות חי. הוא ממלא את הצורך שלנו לבטא את ההנאות ואת השלבים המהורהרים של קיומנו וחווייתנו. בכך, האוספטר הוא גם צופה, גם תורם ומעביר את האמיתות היסודיות שמאחדות אותנו. 

הצילום היה מאז ומתמיד דרכו של האוספטר לקלוט את החיים סביבו ולעיתים רבות לגלות בצילומיו פרטים שברגע שצולמו היו נסתרים מהעין. הכישרון שלו לייצר דרמה בכל צילום מחדדת את היכולת לקלוט באמצעות העין והעדשה רגעים עוצמתיים שמקבלים ביטוי אינטימי בין הצלם למצולם.

הציור הפך בעשור האחרון לשפה נוספת של תקשורת בלתי מילולית עם הצופה, העברת הסערות הפנימיות באמצעות צבעים חיים ועוצמת משיכות המכחול והמרית. שפה זו משתכללת, משנה פנים וסגנונות ועם זאת, יודעים הצופים הוותיקים לזהות את העבודות של האוספטר כשפה הייחודית שלו במכלול הצבעים העזים, בשילובים ביניהם ובדינמיקה שמתחוללת מול עיניהם.

האוספטר מגיע מעולם הפיננסים וראיית החשבון. הוא בעל משרד ייעוץ לניהול סיכונים וביקורת – מקומות שמרוחקים ב-180 מעלות מעולם היצירה התוסס והצבעוני שלו.

 יצירות האמנות של חביב האוספטר הוצגו גם בגלריה אגורה, צ'לסי ניו יורק, במספר תערוכות מרכזיות בישראל וכן בספרי אומנות ומגזינים לצילום.

התערוכה תוצג בחלל הכניסה של מגדל פרישמן 46, תל אביב.

שעות ביקור בתערוכה: ימים ראשון-שישי בין השעות 10:00-22:00. הכניסה חופשית.

התערוכה תיפתח ב-11.8 בשעה 19:30 ותינעל ב-30.9.

פייסבוק  האמן:                                                          

 Haviv Hauspeter

אתר האמן:

https://www.artavita.com/artists/11756-haviv-hauspeter

מייל האמן:

haviv@hauspeter.com