הרצון לחיות חזק מהכל

אלפי ישראלים מגיעים מידי יום בחודשי הקיץ לנמל התעופה כדי לטוס ולחיות את החיים * האם כולם טועים? * מה נדרש מאתנו על מנת להגן על עצמנו ועל החברה?

כותרות העיתונים בצבעים קודרים: "עצרו את החיים". שנה שלמה של מגפה לימדה את כולנו את הצורך לחיות לצד המגפה, לא להימנע מלחיות את החיים, להבין שיש מגפה ומה עושים כרגע על מנת לחיות לצידה.

אדם אחד שלא נבחר על ידי רוב העם, ראש הממשלה נפתלי בנט, מנסה ללא הצלחה וללא כריזמה לשכנע אנשים לא לטוס, מנסה לגרום לפחד בציבור ואפילו שולח רמזים לצעדים שיינקטו נגד אנשים שרוצים לחיות. הקשבתי למסר של בנט וחבריו. לא היה במסר דבר וחצי דבר חוץ מבלבול במסרים ואי בהירות.

עכשיו נשארת השאלה האישית: האחריות שלך – כאדם, כאבא – האם לטוס? לחיות את החיים? או להמתין עד תאריך לא ידוע? יש כאלה אשר יטענו כי מדובר בחוסר אחריות, חוסר התחשבות בחברה. זה בסדר, לכל אדם דעה, אך בוא נבדוק את חוכמת ההמונים – כיצד הציבור בארץ ובעולם נוהג אל מול המגפה.

אלפי ישראלים מגיעים מידי יום בחודשי הקיץ לנמל התעופה כדי לטוס ולחיות את החיים. האם כולם טועים? נשאלת השאלה: מה נדרש מאתנו על מנת להגן על עצמנו ועל החברה? כמובן שלהתחסן, כך פעלנו. ומה כעת? כיצד ממשיכים מכאן?

עולם אחר ותקנות חדשות. נדרשים לבדיקת קורונה לפני טיסה. כמובן שהראש היהודי מנצל את ההזדמנות העסקית. נוצרות חברות שגובות סכומים לא מבוטלים עבור בדיקה פשוטה. בדיקה זריזה בנושא מוצאת כי בנמל התעופה, עבור סכום לא משמעותי, נערכת בדיקת קורונה פשוטה וקלה. התוצאה מתקבלת תוך 14 שעות, מילוי טופס הצהרה שיצאת מהמדינה ויש לכם אישור להמשיך לחיות.

כן, אנחנו בשער היציאה עם אלפי ישראלים שמנסים לחיות את החיים. אני משוכנע, כי בזרם היוצאים לחו"ל יש את החייל והחיילת לקראת הטיול הגדול בעולם, הסטודנטים אשר סיימו תואר ויוצאים להתאוורר לאחר ארבע שנות לימודים, יש היוצאים לחגוג את אהבתם בארץ זרה ובקיצור – מיליון סיבות טובות למיליון איש שיצאו וייצאו הקיץ לחיות.

במהלך הטיסה בחברה המקצועית הלאומית שלנו 'אל על' – שם מיד הבנו את הצורך לתת שירות מעולה עם מגבלות של עטיית מסכה לאורך כל הטיסה – הקפיד צוות האוויר תמיד על ההנחיות בנועם ובטון נעים המכילים את המצב. בתום מספר שעות, נחיתה בעולם הישן של פעם. מה צפוי לנו? כיצד העולם הישן שלנו חי עם המגפה העולמית? מה השתנה?

מרכז הסחר העולמי מנהטן תמיד היה עבורי מקום נהדר לחזור אליו, שילוב של ביקור משפחתי ועיר חדשנית מרתקת בכל פעם מחדש. כן, העולם עדיין קיים, העיר חיה, אמנם קצת שונה, הרבה פחות אנשים, על תיירים אירופאיים נאסר להגיע לכאן למנהטן. ניתן להבחין שהקצב והעומס בעיר השתנו. סיור ברחובות מנהטן מלמד כי העיר אוספת את עצמה חזרה אל החיים. עסקים, חנויות, ומשרדים חוזרים אט אט לחיים,. משפצים, מנקים ומנסים לחזור לחיים ולעסקים.

בכל פינה יש אפשרות לבצע בדיקת קורונה חינם. כן, חינם, גם לתושבי חוץ. תשובות מתקבלות תוך מספר שעות ללא תור. אפילו אין צורך לקבוע תור. פשוט באים, עומדים בתור קצר, נבדקים ותוך מספר שעות מגיעה תשובה לאימייל. כל כך פשוט וכל כך קל. כך צריך לנהוג מר בנט.

האזרחים ברחוב מגלים אחריות אישית וציבורית – בחלל סגור עם מסכה ובמקומות פתוחים ללא מסכה. ב'סנטרל פארק' עוסקים מאות אנשים בפעילות ספורטיבית. כאן החיים נראים יפים ובריאים. 

נגזר על כולנו לחיות בתקופה זו של החיים. חוכמת ההמונים דורשת לחיות את החיים, אך טיפשות הפוליטיקאים יוצרת הפחדה מיותרת. וכמו תמיד, הציבור יקבע את קצב החיים. המשיכו לחיות תוך הקפדה על שמירה – על החיים של כולנו.