ונזכור את כולם

מליאת המועצה אישרה השבוע את הנושא של שמות המונצחים על האנדרטה החדשה שתוקם בקרוב לזכרם של בני היישוב שנפלו במערכות ישראל ובפעולות האיבה

לא מזמן פורסמה כתבה על הקמת האנדרטה לזכרם של בני היישוב שנפלו במערכות ישראל ובפעולות האיבה. לראשונה בתולדות היישוב, יהיה מקום אחד בו רשומים כולם, לאחר שעד כה נרשמו השמות באנדרטאות קטנות הפזורות ברחבי היישוב.

השבוע עלה נושא אישור שמות המונצחים במליאת המועצה ובדיון השתתפה יו"ר הסניף המקומי של 'יד לבנים' סיגלית בצלאלי, ששכלה ב-2012 את בתה הילה ז"ל באסון הר הרצל. הקמת האנדרטה מתוקצבת על ידי המועצה, משרד הביטחון והמוסד לביטוח לאומי. במתחם יהיו לוחות ועליהם שמות הנופלים. משפחות יוכלו לקיים טקסים פרטיים במקום אך טקס מרכזי לא ניתן לקיים במקום כי לא יותר מ-300 איש יכולים להיכנס שם. כמו כן, חלק מהפלטות עליהן יהיו השמות, תהיינה ריקות, אך כל הנוכחים בישיבה הביעו תקווה כי הן תישארנה ריקות… כנו כן יהיו 'מסבירנים' שבלחיצת כפתור ניתן יהיה לשמוע את שמות הנופלים.

סיגלית בצלאלי: "התפקיד שלנו הוא לזכור ולהזכיר. יש לנו ביישוב 86 חללים של מערכות ישראל וכן חללי פעולות איבה ונכי צה"ל שהלכו לעולמם, שגם עליהם החליט משרד הביטחון כי יוכרו כחללים ויש שישה כאלה ביישוב. נושא הרשימות היה רגיש מאוד. התבססנו על רשימות קיימות של המועצה, שמידי שנה מגיעה לכל בית של שכול עם הזמנה לטקס יום הזיכרון. יש קריטריונים של משרד הביטחון לקבוע מי הוא 'חלל מערכות ישראל' ולמוסד לביטוח לאומי קריטריונים לקביעת 'חלל פעולות איבה'. התברר כי יש כמה מקרים של חללים שאינם מוכרים ככאלה למשרד הביטחון ולביטוח לאומי, אך מידי שנה משפחותיהם הוזמנו לטקסים ואף הגיעו ושמות יקיריהן הוקראו. הוחלט שבעניין השמות שיופיעו באנדרטה יהיה 'צילום מצב' של מה שהיה עד כה וגם השמות הללו יופיעו. אך מעתה ואילך, ואני מקווה שלא נזדקק, יופיעו רק שמות שיעמוד בקריטריונים של משרד הביטחון והביטוח הלאומי. זו זכות גדולה עבורי לעזור למשפחות השכולות ביישוב".

מזרקי אפיפן: בעקבות מותה הטראגי של אושר דרעי, צעירה אלרגית לחלב שנפטרה לאחר שקיבלה בטעות קינוח חלבי במקום פרווה, הורה ראש המועצה כי בכל בתי הקפה והמסעדות (כ-20 כאלה ביישוב) יהיה מזרק אפיפן שמטרתו לתת טיפול ראשוני לאלרגנים שבטעות אכלו ממאכל שאסור להם והחלו לגלות תסמינים. עלות של מכשיר כזה היא כ-200 שקלים והוא תקף לשנתיים. ראש המועצה מסר כי בשלב ראשון המועצה דואגת לכך אך לאחר מכן בתי העסק יחויבו לרכוש זאת מכספם ויהא זה גם תנאי לרישוי. חברי המועצה הוסיפו כי טוב יהיה אם אחת לרבעון ידווחו בתי העסק כי המזרק עדיין ברשותם ובמצב תקין. חברי המועצה הצביעו פה אחד בעד הסעיף.